دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی مشهد گفت: خصوصی سازی رشته‌های پزشکی به منزله این است که به افراد اجازه دهیم پزشکی و رشته‌های پیرا پزشکی را بخوانند و در پایان هم هیچ بازدهی نداشته باشد.

خصوصی‌سازی رشته‌های پزشکی زمینه‌ساز پرورش پزشکان ناکارآمد است
به گزارش قدس آنلاین سید مصطفی حق بیان  ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: در علوم پزشکی ما در درجه اول تعهدی نسبت به سلامت و جان مردم داریم و  طرح خصوصی سازی دانشگاه‌های پزشکی تهدید اساسی است زیرا فردی که با پول می‌تواند مدرکی را دریافت کند قطعا فرد کارآمدی در این زمینه نخواهد بود
. در گذشته طرح  خصوصی سازی دانشگاه‌ها در رشته‌های وزارت علوم، مهندسی و ... وجود داشته اما با بازدهی خوبی همراه نبوده است و افرادی که از دانشگاه‌های غیر انتفاعی فارغ التحصیل می‌شوند؛ معمولا افراد کارآمدی نیستند و ما شاهد این ناکارآمدی در جامعه بودیم.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال در گذشته اقبال به سمت رشته‌هایی که مرتبط با رشته‌های ریاضی، بسیار زیاد بود و با این وجود، دانشگاه‌ها به مرز اشباع رسید و ما اکنون موج عظیم مهندسین بیکار را در جامعه داریم و در پزشکی هم متاسفانه اگر چنین طرحی اجرایی شود با ریزش مخاطب خیلی شدید مواجه خواهیم بود.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: بنده تصور می‌کنم این طرح به گونه‌ای است که برای بازار ۶۰۰ هزار نفری کنکور تجربی به نوعی کیسه دوختند وگرنه هیچ چیز علمی و عقلانی وجود ندارد که ما تعدادی از افراد را اجازه دهیم پزشکی و رشته‌های پیرا پزشکی را بخوانند و در پایان هم هیچ بازدهی نداشته باشد و باید متذکر شوم که مخالف صد در صدی طرح خصوصی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستم.
حق بیان خاطر نشان کرد: این مخالفت نه تنها در میان اساتید علوم پزشکی شهر مشهد بلکه در میان اساتید علوم پزشکی کل کشور وجود دارد که اعتراضات خود را در فضای مجازی مطرح کردند و جنبش توییتری که با هشتگ‌های سلامت و پول و نه به علوم پزشکی غیرانتفاعی و اینکه علوم پزشکی فروشی نیست را در فضای مجازی شاهد بودیم.
دبیر توسعه انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: دانشجویان و اساتید در اینستاگرام و در صفحه آقای روحانی فعالیت‌هایی را انجام دادند و در فضای حقیقی هم در علوم پزشکی شیراز تجمعاتی از سوی اساتید و دانشجویان به وجود آمد و به طبع اگر نامه آقای دکتر نمکی، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص بازنگری این طرح، جوابی نداشته باشد قطعا تجمع و اعتصاب در دانشگاه‌های کل کشور را خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.