رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طبق وعده وزیر صنعت و معدن ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای تولیدی به استان‌ها واگذار می‌شود.

ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای تولیدی به استان‌ها واگذار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات و موانع رونق تولید، جمعی از مسئولان صنعتی خراسان رضوی با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت‌وگو کردند که خوشبختانه با خبرهای خوبی هم برای فعالان صنعتی استان همراه بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه به مشکلات عدیده تولید اشاره شد، افزود: مسئولان حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسانی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار گره‌گشایی از چالش‌های تولیدکنندگان به‌ویژه در موضوع محدودیت‌های ایجاد شده در ثبت سفارش مواد اولیه و نیز مطالبات قطعه‌سازان شدند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای حوزه تولید در استان، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان خراسان رضوی برای اعتلای نام ایران و استان امام رضا(ع) تلاش بی‌پایانی در جهت تولید برترین محصولات دارند، محصولاتی که نه تنها در سطح کشوری، بلکه در سطوح قاره‌ای، منطقه‌ای و جهانی نمونه هستند.  

حسینی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات حوزه صنعت فراوان است و اهم آن‌ها در مسائل بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و ارزی هستند و برخی از این مشکلات به‌واقع کمر تولیدکنندگان را شکسته و برای آنها رمقی نگذاشته، اما با این حال شاهد آن هستیم که تولیدکنندگان با وجود تمامی مشکلات موجود مردانه پای تولید ایستاده‌اند و اجازه نداده‌اند که چرخ حرکتی عرصه تولید در خراسان رضوی متوقف شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه مردم کشورمان، تاکید کرد: در این شرایط بخش دولتی باید به یاری تولیدکنندگان بشتابد و در بحث محدودیت‌های ناشی از ثبت سفارش مواد اولیه کارخانجات استان هم خواستار رفع این مشکلات از سوی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم، موضوعی که به‌ واقع از مشکلات حاد واحدهای تولیدی استان بوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن قول مساعد برای پیگیری مسائل تولیدکنندگان خراسانی و حل مشکلات آن‌ها داده گفت: به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌زودی و پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای تولیدی به خانه صنعت، معدن و تجارت استان‌ها واگذار می‌شود و هر استان مشکل خود را از طریق خانه صنعت، معدن و تجارت استان خود حل خواهد کرد و دیگر نیازی که رفت‌وآمدها و مراجعات به تهران و حضور در جمع مسئولان کشوری نیست.

حسینی در زمینه مشکلات واحدهای تولیدی در بحث تسهیلات ارزی، گفت: تسهیلات ارزی واحدهای تولیدی بایستی با نرخ زمان عقد قرارداد تسویه شود، نکته‌ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت هم بر آن تاکید کرد و با موافقت رحمانی و در جهت اثرپذیری مطلوب‌تر بخش خصوصی بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها محول می‌شود؛ همچنین با پیگیری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی جوایز صادراتی استان به‌زودی و پس از گذشت ۸ سال اعطا می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.