خراسان شمالی- مجید الهی راد گفت: سه هزار و ۵۰۰ یتیم و سه هزار و ۷۰۰ فرزند نیازمند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

دولت به بخشودگی دیرکرد و سود بانکی تسهیلات مسکن روستایی کمک کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجیدالهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالیدر دیدار با هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خواستار کمک مالی دولت در جهت بخشودگی دیرکرد و سود بانکی تسهیلات مسکن روستایی شد.

 وی بابیان اینکه در سال‌های اخیر وام بهسازی مسکن در روستاها واگذار شد که تاکنون به دلیل عدم توجه به پرداخت اقساط مشکلات گسترده‌ای را ایجاد کرده است، افزود: معوقات و جرایم دیرکرد در این بخش ۲۲ میلیارد تومان است که در صورت مساعدت از محل منابع استانی این مشکل قابل‌رفع است.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به‌ضرورت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از اولویت‌های اصلی این نهاد است که امیدواریم با ایجاد اشتغال و خودکفایی آن‌ها گام بزرگی برای توانمندسازی آن‌ها برداریم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه توانمندی مددجویان، در کنار حل مسائل اقتصادی نقش مهمی در ایجاد استقلال افراد دارد، گفت: تحقق اهداف این نهاد، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و یکپارچه بوده که در این زمینه تعامل مسئولان لازم است.

الهی راد در ادامه به بیان گزارشی در بخش مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت و گفت: از مجموع ۴۳ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد ۵۰ درصد در مناطق با ضریب محرومیت بالا ساکن هستند.

وی شمار زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد را ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ یتیم و سه هزار و ۷۰۰ فرزند نیازمند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با تقدیر از عملکرد کمیته امداد استان خراسان شمالی، برای پیگیری و تصویب قوانین حمایت‌کننده از این نهاد و جذب اعتبارات بیشتر برای رسیدگی به مشکلات نیازمندان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.