یزد - علیرضا طاقه باف گفت : تاکنون در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ۳۰۱ واحد تولیدی استان به بهره برداری رسیده که موجب جذب بیش از یک میلیون تن ماده خام کشاورزی شده است.

بهره‌برداری از ۳۰۱ واحد تولیدی دربخش صنایع کشاورزی یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد، علیرضا طاقه باف مدیرصنایع تبدیلی و غذایی استان اظهارداشت : از سال ۱۳۹۲ تا کنون تعداد واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی رشد ۲ برابری داشته و تاکنون در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ۳۰۱ واحد تولیدی با اشتغالزایی مستقیم۴۹۵۱ نفر و غیر مستقیم حدود ۱۴۵۰۰ نفر در سطح استان به بهره برداری رسیده که موجب جذب بیش از یک میلیون تن ماده خام کشاورزی شده است.   
    
وی افزود : این مدیریت در حوزه صنایع لبنی، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، ترمینال های ضبط و فرآوری پسته، تولید انواع فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده و نیمه آماده، تولید انواع فرآورده های کنجدی، فرآوری و بسته بندی میوه جات و محصولات گلخانه ای، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان، سایر صنایع فرآوری و بسته بندی از جمله: تولید کنسرویجات، ترشیجات و شوریجات، مربا، پودر ژله و همچنین ایجاد انواع سردخانه های ذخیره ای اقدامات قابل توجهی را در سطح استان و کشور انجام داده است.

طاقه باف تصریح کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون تعداد واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی رشد ۲ برابری داشته است و تعداد آن از ۱۴۷ واحد تا انتهای دیماه ۹۷ به ۳۰۱ واحد رسیده به طوری که اشتغال ۲۲۲۵ نفر را به ۴۹۵۱ در این بخش رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه جذب ماده خام کشاورزی در این واحدها از ۴۴۳هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده که در اشتغال و جذب ماده خام از سال ۹۲ تا کنون رشد ۲ برابری مشهود است.

 طاقه باف افزود : این رشد چشمگیر درخصوص سرمایه گذاری، اشتغال و افزایش جذب و ظرفیت تولید چیزی به غیر از برنامه ریزی، اولویت بندی سرمایه گذاری در بخش صنایع کشاورزی و همچنین تسهیلات پرداختی توسط دولت نیست.  

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی استان یزد از صادرات انواع فرآورده های کنجدی، محصولات لبنی به ویژه دوغ و پودر آب پنیر، غذاهای آماده و نیمه آماده از جمله، فلافل، الویه و انواع کنسرو گوشت مرغ و ماهی، انواع خشکبار و همچنین میوه جات و صیفی جات سورت و بسته بندی شده به کشورهای همسایه خبر داد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.