نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی از تداوم مشکلات مدیریتی کارخانه آساک دوچرخ قوچان خبر داد.

تداوم مشکلات مدیریتی آساک دوچرخ

هادی شوشتری در گفت و گو با قدس گفت: پس از پرداخت تسهیلات و ورود قطعات از گمرک به کارخانه آساک دوچرخ، شاهد فعالیت دوباره این واحد صنعتی هستیم. اما همچنان مدیریت این کارخانه مشکلاتی دارد که مربوط به جای دیگری است نه شهرستان قوچان و نه کارخانه آساک دوچرخ و همچنان این مشکلات وجود دارد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شرایط ایده آل برای آساک دوچرخ، تغییر خط تولید دوچرخه یا راه اندازی خط جدید به عنوان خط تولید موتور سیکلت‌های برقی است که یکی از آخرین راه ‌های حل مشکل ترافیک در کلانشهرها است که با پیگیری‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و برگزاری جلسات با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، موافقت اولیه برای راه اندازی خط تولید موتور سیکلت‌های برقی در کارخانه آساک دوچرخ قوچان را گرفته‌ایم که اگر مشکلات مدیریتی آساک دوچرخ قوچان حل شود شاهد راه اندازی این خط تولید در این واحد صنعتی خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازگشایی مرز در استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان، گفت: یکی از برنامه‌های استان خراسان شمالی بازگشایی مرز زمینی با کشور ترکمنستان است و همواره این موضوع یکی از خواسته‌های استانداری و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی بوده است. این خواسته باید از طرف کشور ترکمنستان پاسخ داده شود واین در حالی است که کشور ترکمنستان در اجلاسیه‌های مشترک بارها اعلام کرده است که با توجه به وجود سه مرز مشترک در خراسان رضوی و یک مرز در استان گلستان با این کشور، بازگشایی یک مرز جدید در استان خراسان شمالی به نفع این کشور نبوده و طرف ترکمنستانی  مخالفت خود را با این موضوع به طور رسمی اعلام کرده است.

هادی شوشتری ادامه داد:طرح راه شیروان - اوغاز - باجگیران با هدف اتصال دو شهر مرزی قوچان و شیروان در نوار مرزی، این دو شهرستان را به هم متصل خواهد کرد که با ساخت این مسیر مرزی شاهد رونق بیشتر شهر مرزی باجگیران خواهیم بود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه آهن مشهد - بجنورد- گرگان نیز، گفت: اگر به شبکه حمل و نقل ریلی کشور نگاه کنیم حلقه مفقوده این شبکه، در پهنه شمال شرق کشور است و طرح راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان با هدف اتصال استان‌های شمالی کشور به مشهد مقدس طراحی شده است که دو نقطه کانونی که مقاصد گردشگری و زیارتی مهم کشور هستند، این دو نقطه را به هم متصل می‌کند و از محدوده شهر گلبهار راه آهنی به سمت بجنورد و سپس گرگان اجرا می‌شود.

شوشتری افزود: هیئت دولت مجوز تأمین ۱۵ درصد اعتبار مورد نیاز را برای اجرای این طرح داده است و ۸۵ درصد باقیمانده اعتبار این طرح از طریق فاینانس تأمین خواهد شد. راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان دارای خطوط فرعی است که یکی از این خطوط محور اسفراین است و یکی از محورهایی که نمایندگان پیشنهاد داده‌اند، حد فاصل راه آهن سلطان آباد - چکنه و دوراهی سبزوار است که تلاش می‌کنیم اعتبار این طرح را درفصل‌های بودجه سال ۹۸ بگنجانیم.

شوشتری در خصوص تأمین اعتبار طرح‌های ملی در شهرستان قوچان نیز گفت: مهم‌ترین موضوعی که در بودجه سال آینده داریم، تأمین اعتبار برای آزاد راه چناران - قوچان، طرح راه دوغایی - درگز و اسفراین - دوراهی سبزوار که فصل راه قرار دارند و در فصل آموزش عالی برای دانشگاه صنعتی قوچان، ساخت و تجهیز ساختمان‌های دانشگاه صنعتی قوچان و در فصل آب، احداث خط میانی از سد تبارک آباد به تصفیه خانه قوچان که این موضوعات در فصول مختلف بودجه توسط دولت به مجلس ارائه شده است تا در قالب بودجه سال ۹۸ کشور تصویب و سپس اجرا شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.