مسئول حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۰ هزار انواع پوشاک قاچاق از بازار خراسان رضوی در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری جمع آوری شده است.

جمع آوری ۳۰ هزار انواع پوشاک خارجی قاچاق از بازار خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا برمقدم  در حاشیه بازدیداعضای کمیته فرهنگی و تبلیغی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از واحدهای تولیدی پوشاک اظهار کرد: در ٩ ماهه ابتدای سال جاری حدود ٣٢ هزار ثوب انواع پوشاک خارجی مظنون به قاچاق را از سطح استان جمع کردیم که ارزش ریالی آنها بیش از ٤٨ میلیارد ریال است که به سازمان انبار تملیکی تحویل داده شده و پرونده‌ها نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود:با تعیین دستورالعمل نحوه واردات پوشاک در سال ١٣٩٥ از سوی وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت صرفا افرادی می‌توانستند اقدام به واردات پوشاک کنند که مجوز مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت را اخذ کنند که یکی از این شرایط این بود که باید ٢٠ درصد ارزش وارداتی کالایشان را در داخل تولید کنند.

مسئول حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: به جرأت می‌توانم بگویم که زمینه فروش کالای قاچاق را در سطح عرضه ناامن کرده‌ایم و در کمتر مغازه‌ای پوشاک قاچاق می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه افزایش نرخ ارز زمینه ورود واردات کالاهای وارداتی کم شده و برای قاچاقچیان به‌صرفه نیست و اگر ما قیمت کالاهایمان را بالا ببریم دوباره قاچاق شکل می‌گیرد، تفاوت قیمت کالای داخلی و قاچاق اگر کم شود و واردات برای قاچاقچی به‌صرفه می‌شود.

بر مقدم تصریح کرد:امیدواریم با کنترل قیمت در داخل کشور با همین روال پیش برویم و شهروندان نیز از قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات بهره‌مند شوند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.