رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: در حال حاضر تمام تولیدکنندگان ما نیمه‌افراشته و با ۵۰ درصد توان کاری خود فعالیت می‌کنند.

تولیدکنندگان کفش با ۵۰ درصد توان خود فعالیت می‌کنند
به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل پورملائکه  در خصوص وضعیت بازار کفش برای شب عید، اظهار کرد: وضعیت تامین بازار شب عید با مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود، چطور ممکن است مشکلی وجود نداشته باشد؟ در حال حاضر تولیدات در سطح ملی برای آحاد مردم ایران تولید می‌شود.
وی بیان کرد: نرخ مواد وارداتی که سال گذشته در انبار ما وجود داشته و تجار ما وارد می‌کردند،۳۸۰۰ و ۴ هزار تومان بوده اما اکنون مواداولیه‌ای که وارد ایران می‌شود، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تعرفه‌ها و قیمت‌ها سر به فلک کشیده و ۲ تا ۳ برابر و گاه ۷ برابر شده و این امر به علت کمبود، بالا رفتن نرخ ارز و دیگر مشکلات است که به طبع آن قیمت کفشی که سال گذشته ۵۰ هزار تومان بوده، اکنون حداقل ۱۵۰ هزار تومان شده است.
پورملائکه افزود: حقوق آحاد مردم نیز افزایش پیدا نکرده، حقوق و درآمد چه کسی سه برابر شده است؟ آن‌ها از کجا باید تامین کنند؟ زمانی که مردم ندارند، نمی‌خرند که در این صورت بازار در آرامش نسبی و سکوت به سر می‌برد.
رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: عده کمی به دنبال سرمایه‌گذاری در بستر ماشین، دلار، ملک و غیره بوده و افرادی نیز که شادابی را به بازار می‌آورند، جمعیت کثیری هستند که در قالب کارمند و کارگر زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه صد در صد افزایش قیمت داریم، تصریح کرد: سال گذشته یک حلب چسب ۵۲ تا ۷۰ هزار تومان بوده و اکنون ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار تومان شده، قیمت دوک نخ افزایش یافته، سال گذشته قیمت چرمی که اکنون مصرف می‌کنیم ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است. قیمت جنس مصنوعی سال گذشته ۱۶ هزار تومان بود که الان به ۴۵ تا ۹۰ هزار تومان رسیده و بستگی به نیاز مصرف دارد.
پورملائکه خاطرنشان کرد: من درخواست می‌کنم که حداقل به منزله برگشت آرامش به بازار، سطح عیدی‌ها و حقوق مردم را افزایش دهند که مثمر ثمر خواهد بود. ضمن اینکه در حال حاضر تمام تولیدکنندگان ما نیمه‌افراشته و با ۵۰ درصد توان کاری خود فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.