وزیر خارجه آلمان امروز بار دیگر گفت که باید ابعاد خواسته‌های لندن درباره برگزیت روشن شود.

ماس: می‌خواهیم خواسته‌های لندن در مورد "برگزیت" را بدانیم

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در آغاز نشست هفتگی روزهای دوشنبه وزرای خارجه اروپایی در بروکسل در جمع خبرنگاران درباره برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) گفت که همه درباره آنچه قرار است از لندن بشنوند هیجان‌زده هستند.

وزیر خارجه آلمان یکبار دیگر تاکید کرد: «ما می‌دانیم که لندن چه نمی‌خواهد و بالاخره باید بدانیم که لندن خواستار چه چیزی است و اکثریت پارلمان هم با آن همراه است. (تا) به این وسیله بتوانیم با همکارانمان در لندن همکاری و مذاکره کنیم و از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق و یا تحقق برگزیت سخت جلوگیری کنیم.»

این مقام آلمانی گفت که همه خواستار چنین اقدامی هستند و باید امکان تحقق آن فراهم شود.

وی همچنین در پاسخ به اختلافات موجود در زمینه مرز ایرلند که یکی از مسایل در زمینه تحقق برگزیت است هم با اشاره به اهمیت این موضوع برای آلمان گفت که امروز می‌تواند این فرصت ایجاد شود که با شرکای ایرلندی و انگلیسی درباره این موضوع صحبت شود.

روز چهارشنبه پس از شکست توافق برگزیت در پارلمان، کابینه «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس با حمایت ۳۲۵ نماینده، از رأی عدم اعتماد جان به در برد.

قرار است ۲۹ ژانویه (۹ بهمن)  قانون‌گذاران بریتانیایی به طرح جایگزین ترزا می برای برگزیت رای دهند. طبق برنامه ترزا می این کشور در مارس ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک می‌کند.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.