یک روز پس از گذشت سفر امیر قطر به بیروت، وزیر خارجه قطر از کمک ۵۰۰ میلیون دلاری این کشور به دولت لبنان خبر داد.

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری قطر به دولت لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر از تصمیم دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری در لبنان و حمایت از اقتصاد این کشور خبر داد.

آل ثانی در مصاحبه با خبرگزاری قطر (قنا) گفت: «قطر با هدف حمایت از اقتصاد لبنان، اوراق قرضه دولت این کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را خریداری می‌کند».

وی افزود که «این تصمیم قطر برای حمایت از اقتصاد لبنان اتخاذ شده و قطر دائما به حمایت از برادران لبنانی خود در سایه چالش‌های این کشور، پایبند است».

اعلام کمک ۵۰۰ میلیون دلاری قطر به لبنان در حالی است که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز یکشنبه‌ (دیروز) در سفری به بیروت، ضمن شرکت در اجلاس توسعه اقتصادی و اجتماعی عربی، با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز دیدار کرد.

شرکت امیر قطر در اجلاس توسعه اقتصادی در حالی بود که از میان سران ۲۲ کشور عربی تنها سران سه کشور موریتانی، سومالی و قطر در این اجلاس شرکت کردند.

منبع خبری «صوت لبنان» روز گذشته همزمان با اجلاس اقتصادی بیروت به نقل از برخی منابع حاضر در این اجلاس از کمک مالی قطر به لبنان خبر داده بود.

صوت لبنان نوشت: «امیر قطر تمامی هزینه‌های اجلاس توسعه اقتصادی را متقبل می‌شود و قرار است یک میلیار دلار در بانک مرکزی (لبنان) سپرده‌گذاری کرده و مبالغی نیز به تعدادی از وزارتخانه‌ها اعطا کند».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.