هیأت سازمان ملل در لیبی درباره وقوع درگیری در جنوب این کشور در پرتو صف‌آرایی گروه‌های مسلح در این منطقه، هشدار داد.

هشدار سازمان ملل درباره وقوع درگیری در جنوب لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، هیأت سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره گزارش‌های رسیده از جنوب لیبی مبنی بر صف‌آرایی گروه‌های مسلح ابراز نگرانی کرده و درباره احتمال وقوع درگیری در این منطقه هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که «غسان سلامه» فرستاده دبیرکل سازمان ملل به لیبی، همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه مذکور آمده است که سلامه هفته گذشته طی سفری به شهر سبها و گفت‌وگو با ساکنان جنوب لیبی، دریافته است که گروه‌های مختلف سیاسی در این منطقه نیت حقیقی برای حل مشکلات جهت دستیابی به آینده بهتر را دارند.

وی بر ضرورت حل مسائل مهم این منطقه از جمله مسئله امنیتی و انسانی تأکید کرد.

طرابلس پایتخت لیبی نیز از چهارشنبه گذشته شاهد درگیری شدید در جنوب شرقی این شهر بین گروه موسوم به حمایت از طرابلس و گردان موسوم به «اللواء السابع» بود که در نتیجه این درگیری‌ها ۱۸ نفر از جمله پنج غیرنظامی کشته و ۶۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

ارتش لیبی: اطلاعات دقیقی درباره تحرکات تروریست‌ها در دست داریم

«احمد المسماری» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح لیبی اعلام کرد که جنوب غربی کشور به مکان امنی برای گروه‌های تروریستی پس از شکت آنها در بنغازی، سرت، درنه و منطقه هلال نفتی تبدیل شده است.

المسماری به تمرکز فرماندهان گروه‌های تروریستی در جنوب غربی لیبی اشاره کرد و گفت که نیروهای ارتش برای پاکسازی مناطق جنوب تلاش می‌کنند و اطلاعات دقیقی درباره تحرکات گروه‌های تروریستی در جنوب غربی کشور در دست دارند.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح لیبی همچنین تصریح کرد که اتاق عملیات سبها مأمور تماس با قبایل لیبی در جریان اجرای عملیات نظامی است و نیروهای ارتش عملیات تعقیب گروه‌های تروریستی در شهرهای جنوب غربی را بر عهده خواهند داشت و دستگاه‌های امنیتی و نیروهای پلیس نیز در تلاش هستند تا مشکلات داخلی این منطقه را حل کنند.

وی در ادامه به اقدام گروه‌های تروریستی برای فروش اراضی متعلق به نیروهای ارتش لیبی در جنوب غربی این کشور اشاره کرد و گفت که ارتش پیش از این درباره این موضوع هشدار داده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.