مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تأیید کرد که در نشست ضدایرانی لهستان شرکت نخواهد کرد.

موگرینی تأیید کرد در نشست ضدایرانی آمریکا در لهستان شرکت نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تأیید کرد که در نشستی ضدایرانی که به دعوت آمریکا و به میزبانی «ورشو» پایتخت لهستان برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قبل از نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل صحبت می‌کرد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در نشست لهستان صحبت می‌کند یا خیر گفت: «گمان می‌کنم آن روزها سفری به نشست اتحادیه آفریقا پیش رو خواهم داشت و در حاشیه آن نشست که در "آدیس آبابا" برگزار می‌شود و از مدت‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی شده، دیدارهای دیگری  در شاخ آفریقا خواهم داشت.»

موگرینی اضافه کرد: «بنابراین، متأسفم که در آن روز بخصوص در بروکسل یا در اروپا نیستم.»

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد دولت این کشور قصد برگزاری نشستی در لهستان دارد. دولت‌های دو کشور در بیانیه‌های جداگانه اعلام کرده‌اند محور این نشست را «تروریسم، مبارزه با افراط‌گرایی، مبارزه با اشاعه تسلیحاتی و تهدیدهای ناشی از گروه‌های نیابتی» تشکیل خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در همین راستا در اظهاراتی آمیخته به ادعاهای بی‌اساس گفته که این نشست قرار است ده‌ها کشور را برای بحث درباره «ثبات خاورمیانه» گرد هم جمع کند و به دنبال «اطمینان از این خواهد بود که ایران، عامل بی‌ثباتی نخواهد بود.»

روز پنجشنبه یک مقام اتحادیه اروپا به وال‌استریت‌ژورنال گفته بود که «فدریکا موگرینی» قصد شرکت در نشست ورشو علیه ایران را ندارد.  این مقام ارشد اروپایی گفت که اتحادیه اروپا دقیقاً نمی‌داند این نشست قرار است چه چشم‌اندازی از صلح و ثبات را دنبال کند. وی همچنین گفت: «درباره شرکت بسیاری از سایر اعضای اتحادیه اروپا در سطح وزارتی، عدم قطعیت‌های زیادی وجود دارد.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.