سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله‌جویانه پامپئو در امور داخلی ونزوئلا بر حمایت جمهوری اسلامی از دولت قانونی و ملت این کشور در برابر مداخلات غیرقانونی واشنگتن تأکید کرد.

حمایت ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا در برابر مداخلات غیرقانونی واشنگتن

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اظهارات و اقدامات مداخله جویانه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا گفت: جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا در برابر مداخلات غیرقانونی واشنگتن حمایت می‌کند. 

قاسمی افزود: ما معتقدیم که راه‌حل مشکلات داخلی ونزوئلا تنها از طریق گفت‌وگوی نیروهای سیاسی داخلی بر اساس چارچوب‌های قانونی این کشور قابل حل و فصل است و هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور غیر سازنده بوده و صرفا باعث پیچیده شدن اوضاع خواهد شد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اخیرا در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شده که دولت کنونی ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور، غیرقانونی است و اعتباری ندارد.

وی همچنین گفت که آمریکا برای بازگرداندن دموکراسی واقعی به ونزوئلا تلاش خواهد کرد.

این اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه آمریکا در حالی بیان شده است که «نیکلاس مادورو» برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد و مراسم تحلیف او نیز اخیرا در کاراکاس برگزار شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اردیبهشت سال جاری (۱۳۹۷) در اظهاراتی ضمن تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و انتخاب مجدد مادورو اظهار داشت: برگزاری انتخابات و نتیجه حاصل از آن علی‌رغم فشارهای داخلی و تهدیدات و تحریم‌های خارجی، یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای مردمسالاری در ونزوئلا و دولت و ملت این کشور است.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است طرف های خارجی با توجه به نتایج این انتخابات، به رای مردم ونزوئلا احترام بگذارند و از برقراری ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی در این کشور حمایت کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر همبستگی عمیق با دولت و ملت ونزوئلا تاکید و آمادگی کامل خود را برای تقویت هر چه بیشتر و همه جانبه روابط دوجانبه اعلام می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.