همدان- محمد کاروند با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی کمیته مساجد به صورت مردمی برگزار می‌شود، به اجرای ۲۰ ویژه برنامه فاطمی در ۲۰ مسجد شهرستان همدان اشاره و عنوان کرد: در هر شهرستان نیز در بیش از۱۰ مسجد ۱۰برنامه اجرا خواهد شد.

اجرای ۲۰ ویژه‌برنامه فاطمی در ۲۰ مسجد شهرستان همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان همدان، محمد کاروند مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: به همین منظور برنامه‌های امسال با عنوان «فجر فاطمی» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال درچهلمین سال پیروزی انقلاب، برنامه‌هایی به صورت ویژه توسط نهادهای انقلابی و ارزشی، ادارات و اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود، درتشریح ویژه برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب توسط کمیته مساجد دردهه فجراستان تصریح کرد: امسال نیز مسئولیت کمیته مساجد استان برعهده اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجرانقلاب اسلامی استان همدان به هماهنگی با مساجد و هیئت امنای مساجد استان برای برپایی باشکوه ایام فاطمیه و دهه فجر به عنوان یکی از برنامه‌های اجرایی کمیته اشاره و بیان کرد: جلسه هماهنگی با هیئت امنای شهرهمدان در روز سه شنبه ۹ بهمن ماه درمحل دفتر نماینده ولی فقیه دراستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی کمیته مساجد به صورت مردمی برگزار می‌شود، به اجرای ۲۰ ویژه برنامه فاطمی در ۲۰ مسجد شهرستان همدان اشاره و عنوان کرد: در هر شهرستان نیز در بیش از ۱۰ مسجد ۱۰ برنامه اجرا خواهد شد.

کاروند از اعزام ۳۵ مبلغ از حوزه عملیه قم به استان همدان در راستای تبیین ایام فاطمیه و دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب خبر داد و بیان کرد: وجه ممتاز اعزام مبلغ و سخنران توسط اداره اوقاف نسبت به سال‌های گذشته در این است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمیته مساجد، در اجرای برنامه‌ها علاوه بر استفاده از سخنران‌های مختلف همچون شخصیت‌های مطرح و مجرب علمی، انقلابی، لشکری و کشوری، از مبلغین و روحانیون جامعه المصطفی قم که طلاب خارجی هستند و در انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی در سایر کشورها نقش مهمی داشتند استفاده می‌شود.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های اجرایی کمیته مساجد استان همدان در چهلمین سال پیروزی انقلاب از برگزاری ۵۶ ویژه برنامه در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش خبر داد و تاکید کرد: اعزام ۴ کاروان زائر اولی با حضور ۱۵۴ زائر به عتبات عالیات در تاریخ ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه از جمله این برنامه‌ها است.

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان همدان اضافه کرد: در همین خصوص اداره اوقاف و امور خیریه اقدام برای افرادی که تمکن مالی نداشته اقدم به تهیه گذرنامه، تهیه لباس و کفش و پرداخت هزینه سفر به مبلغ یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ازای هر زائر می‌کند که اولویت با زائران نیازمند و سالخورده است.

وی به ویزیت رایگان بیماران به عنوان یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌ها در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش در فجر فاطمی اشاره و تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند در روز ۱۲ بهمن با مراجعه به درمانگاه اعتمادیه به صورت رایگان ویزیت شوند.

کاروند با تاکید بر اینکه خدمات درمانی در ۳۲ روستای موقوفه بهاءالملک انجام خواهد شد، گفت: در تاریخ ۱۳ الی ۱۶ بهمن ماه اکیپ پزشکی به روستاهای کبودراهنگ اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمک هزینه دارو و درمان برای بیماران صعب العلاج طی دهه فجر در شهرستان ملایر پرداخت خواهد شد، افزود: در طول یک سال گذشته در شهرستان ملایر برای ۲۳۰ بیمار صعب العلاج کمک هزینه درمانی یک تا ۵ میلیون تومانی پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از افتتاح بخش ۳۲ تختخوابی هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع) ملایر تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در همین راستا بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بازدید از موزه وقف آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در ایام دهه فجر برای عموم مردم رایگان است، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ الی ۱۸ از موزه بازدید کنند.

کاروند به توزیع رایگان سبد کالا در شهرستان‌های کبودراهنگ، نهاوند و بهار طی دهه فجر اشاره و بیان کرد: ارزش هر سبد کالا ۵۰۰ هزار تومان است که بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: توزیع نان رایگان در مناطق محروم شهرستان‌های اسدآباد و بهار، اطعام‌دهی به نیازمندان در ملایر، اهداء لباس به نیازمندان در بهار، برگزاری محفل انس با قرآن در ملایر و ... از دیگر اقدامات کمیته مساجد استان همدان در ایام دهه فجر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری همایش تجلیل از واقف خیراندیش «حاج سیدعباس همراهیان» طی دهه فجر خبر داد و بیان کرد: این همایش در ۱۱ بهمن ماه از ساعت ۸:۳۰ در تالار معلم همدان برگزار می‌شود که طی آن از دیگر واقفان خیراندیش تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سوگواره «یاس نبوی» همزمان با دهه دوم فاطمی با اعزام ۳۵ مبلغ از حوزه علمیه تحت عنوان «فجر فاطمی» در تمام بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود، یادآور شد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) تجمع «زائران فاطمی» از ساعت ۹ صبح در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد ضمن اینکه امسال نورافشانی شب ۲۲بهمن ماه به حرمت حضرت فاطمه(س) در بقاع متبرکه برگزار نخواهد شد.

کاروند در پایان سخنان خود به ثبت ۶۳ وقف جدید در سال جاری اشاره و بیان کرد: بیشترین وقف در شهرستان نهاوند با ثبت ۱۴ وقف است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.