صادرات چای هند به ایران که در پی بلاتکلیفی ناشی از بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران متوقف شده بود دوباره از سر گرفته می‌شود.

صادرات چای هند به ایران از سر گرفته می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، صادرات چای هند به ایران دوباره از سر گرفته می‌شود. چای کاران در هند گفتند که مجددا درخواست خرید از طرف ایران دارند. این مسئله روند کاهشی را که در سال گذشته به خاطر بلاتکلیفی بر سر تحریم‌های نفتی آمریکا به وجود آمده بود جبران می کند .
دولت آمریکا در اواخر سال گذشته تصمیم گرفت هند را از تحریم‌های ایران معاف کند. چای کاران بزرگ هند گفتند که خریداران ایرانی در مورد معامله پرس و جوهایی کرده اند و احتمالا اولین چای را که در آوریل تا مه وارد بازار میشود، می خرند .
رقابت هند با سریلانکا افزایش می یابد چون سریلانکا اصلی ترین صادر کننده چای سنتی (ارتودوکس) به ایران است .
در پشت صحنه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، معامله با ایران برای سریلانکا سخت شده است چون تجارت این کشور با دلار است .
ایران حدود ۵ درصد کل چای جهان را مصرف می‌کند. این کشور خودش چایکاری دارد و چای صادر می کند مخصوصا به هند، سریلانکا و کنیا. ایرانی ها حدود ۱۰۵۰۰۰ تن چای در سال مصرف می کنند که یک چهارم آن تولید داخل است .
انتظار می‌رود علاقه مجدد ایران به خرید چای بیشتر از هند، چایکاران هند را مجبور کند بخشی از تولید چای غیرسنتی (CTC) خود را به چای سنتی (ارتودوکس) اختصاص دهند .
هند سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون کیلوگرم چای سنتی تولید میکند. چای سنتی برگ های کامل چای است که با فرایند سنتی تولید می شود .
طی ژانویه تا نوامبر سال گذشته، هند ۲۷.۲۶ کیلوگرم چای سنتی با ارزش ۶۷۱.۶۹ کرور روپیه به ایران صادر کرد. اگر مشکلی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیش نیاید، صادرات چای هند به ایران در ۲۰۱۹ به ۳۰ میلیون کیلوگرم می رسد .
پس از اینکه آمریکا سال میلادی گذشته اعلام کرد ایران را تحریم می‌کند، صادرکنندگان چای هند که نگران این شرایط بودند، ارسال برخی از محموله های خود را به ایران متوقف کردند و برخی تولیدکنندگان هم به تولید چای غیر سنتی به جای سنتی روی آوردند .  
علیرغم کاهش ۱۰ درصدی تولید چای سنتی، قیمت آن تغییری نکرده است .

منبع: چین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.