۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 640963

شاخص بورس در دیماه امسال با ۹۴۹۲ واحد افزایش، معادل ۶ درصد افزایش یافت.

رشد ۶ درصدی شاخص بورس در دیماه امسال

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در نخستین ماه زمستان امسال تعداد ۵۵۹۷۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۴۹۳۰۴ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۹۸،۳۴ و ۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این درحالی است که تعداد ۵۶۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران هم در این مدت به ارزش کل  ۶۰۸۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۶۷ و ۶۷ درصد افزایش همراه شد.

در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، در ماه گذشته تعداد ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۱۰۱۴۱ میلیارد ریال معامله شد که ۶۸ درصد کاهش نسبت به آذرماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه، تعداد ۱۴۱۳۱۱۲ قرارداد به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب  با ۷۷۵ و ۷۰۶ درصد افزایش همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس هم با ۹۴۹۲ واحد افزایش در پایان دیماه امسال به رقم ۱۶۵۵۷۵ واحد رسید که ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۸۹۱۱ واحد افزایش به رقم ۱۲۳۱۹۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۶۶۹ واحد افزایش به عدد ۳۲۴۰۰۴ واحد رسیدند که به ترتیب با ۸ و ۳ درصد افزایش مواجه شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.