سید حسین ساقی گفت: از ۱۸ صندوق بازنشستگی ۱۷ صندوق در وضعیت قرمز قرار دارد و متاسفانه دولت ها در ادوار گذشته کسورات صندوق را از پرسنل اخذ ولی بصورت صحیح این منابع را سرمایه گذاری نکرده اند.

 ۱۷ صندوق بازنشستگی در وضعیت قرمز قرار دارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید حسین ساقی مدیرکل حقوقی و امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مشکلاتی که از ۲۰ سال قبل به صندوق مزبور تحمیل شده به سادگی قابل حل و فصل نیست و از ۱۸ صندوق بازنشستگی ۱۷ صندوق در وضعیت قرمز قرار دارد و متاسفانه دولت ها در ادوار گذشته کسورات صندوق را از پرسنل اخذ ولی بصورت صحیح این منابع را سرمایه گذاری نکرده اند.

وی همچنین اظهارداشت: صندوق بازنشستگی کشوری امروز متاثر از این موضوع با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند.

مدیرکل حقوقی و امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اداره صندوق بازنشستگی در شرایط حاضر باید بصورت بیمه ای و محاسبات اکچوئری اداره شود.

وی در ادامه افزود: بطورکلی در حال حاضر از حقوق پرسنل شاغل کسوراتی کم می شود که باید این کسورات به شکل صحیح محاسبه و در آینده برای همین پرسنل مورد سرمایه گذاری قرار گیرد.

ساقی بیان داشت: صندوق بازنشستگی کشوری هم اکنون در خصوص این محاسبات با نواقصی مواجه است چرا که دستگاه های مختلف سیستم های پرداخت حقوق و مزایای گوناگونی دارند که این بار بسیار سنگینی به صندوق تحمیل می کند.

وی توضیح داد: این صندوق با سیاست شخص وزیر رفاه و مدیر عامل صندوق بازنشستگی به سمت و سویی می رود که دیگر چسبندگی به دولت نداشته باشد.

مدیرکل حقوقی و امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در پاسخ به این سئوال که به رغم تمامی مشکلات مترتب بر صندوق چگونه انجام چنین کاری امکان پذیر است، افزود: برای تحقق پذیری این مهم در وهله نخست باید بر مشکلات اقتصادی شرکت های متعلق به صندوق فائق آمد.

وی در ادامه یادآور شد: بدون شک با شفاف سازی صحیح عملیات مالی شرکت های وابسته و همینطور حفظ و سرمایه گذاری اصولی منابع این واحدها در بخش های اقتصادی می توان در آینده اداره صندوق بازنشستگی کشوری را از دولت جدا کرد.

المصدر: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.