گیلان- مدیرعامل شرکت آبفار گیلان با اشاره به فرسودگی ۳۰ درصد از تأسیسات و خطوط انتقال آب شرب روستایی استان گفت: اعتبارات استانی کفاف تعویض و نوسازی این خطوط را نمی‌دهند.

 ۳۰ درصد تأسیسات آب شرب روستایی گیلان فرسوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آبفار گیلان، محب علی رنج‌ورمدیرعامل شرکت آبفار گیلان اظهار داشت: به علت وجود رطوبت بسیار بالا در گیلان تأسیسات آبرسانی این استان زودتر از موعد دچار فرسودگی می‌شوند به طوری که هم‌اکنون ۳۰ درصد خطوط انتقال آب شرب روستایی آن نیازمند نوسازی هستند.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان کمبود اعتبارت استانی برای نوسازی خطوط انتقال آب شرب فرسوده را از جمله موانع اجرای سریع طرح نوسازی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این شرکت با استقرار ۱۵ آزمایشگاه ثابت و سیار در سط گیلان میزان سلامت آب‌شرب روستایی را مورد پایش قرار می‌دهد.

رنج‌ور از وجود ۶۸ تصفیه‌خانه فیزیکی لوکال در سطح روستاهای گیلان خبر داد و عنوان کرد: امسال برای نخستین بار در کشور پروژه تصفیه فاضلاب روستایی در ۵ روستای گیلان با اعتبارات بانک توسعه اسلامی و تحت مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به صورت پایلوت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آبفار گیلان در پروژه ملی جمع‌آوری فاضلاب روستاها به عنوان عضو هماهنگ‌کننده قلمداد می‌شود تصریح کرد:‌ با توجه به روند اجرای کار انتظار می‌رود طرح ساماندهی فاضلاب ۵ روستای گیلان که ۱۷ هزار نفر از آن منتفع می‌شوند در پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان در مورد طرح ورود پساب‌های تصفیه شده به چرخه طبیعت،‌ صنعت و کشاورزی نیز ابراز داشت:  این طرح در استان گیلان به جهت شرایط آب و هوایی‌ آن با استقبال خوبی مواجه نشده است اما در سایر استان‌ها پساب‌ها توسط سرمایه‌گذاران خرید و به مشترکان فروخته می‌شود.

رنج‌ور به همکاری مشترک شرکت آبفار گیلان با کارگروه ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی اشاره کرد و بیان داشت: در فاز نخست شرکت آبفار گیلان عملیات ساماندهی فاضلاب یک روستا را با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان به انجام رساند که حدود ۹۰۰ نفر از اهالی روستای مذکور از آن منتفع شدند.

وی در مورد جمع‌آوری و ساماندهی فاضلاب‌ مسکن مهر در سراسر استان گیلان نیز خاطرنشان کرد:‌ متولی و مسئول اصلی انجام این کار در سطح مسکن مهر شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان است البته شرکت آبفار استان هم با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده در این امر مشارکت فعالی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.