محمودرضا حقی‌فام باتاکید بر اینکه صنعت توزیع برق کشور نیازمند برنامه‌ریزی سه سطحی کوتاه مدت،‌میان مدت و بلندمدت است،‌گفت: علیرغم محدودیت نقدینگی وضعیت شبکه توزیع برق مناسب بوده تا جایی که تلفات در شبکه توزیع به ۱۰ درصد رسیده است.

تلفات شبکه توزیع برق به ۱۰ درصد رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر امروز  در هفتمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد با اشاره به اینکه علیرغم کمبود نقدینگی در کشور وضعیت شبکه توزیع مناسب است، به طوری که در طی سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای کاهش تلفات شبکه توزیع برق انجام شده و این عدد در حال حاضر در کشور به ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: در صنعت توزیع برق وارد عرصه‌ای شدیم که با نگاه سنتی نمی‌توانیم حرکت کنیم بنابراین باید در راستای ایجاد تحول در صنعت توزیع برق گام‌های ارزشمندی برداشته شود، تا بتوان تحول اساسی در صنعت،برق ایجاد کرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ادامه داد:‌انعطاف پذیری در تامین برق و برقراری ارتباط دوسویه با بهره‌برداران، امنیت سایبری، تغییرات اقلیمی وسیع در کشور،‌کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی از جمله نیازمندی‌ها و مشخصات شبکه برق است. پس با این نیازمندی‌ها می‌توان یک شاخص و زبان و گفتمان مشترک ایجاد کرد.

حقی‌فام خاطرنشان کرد: وظیفه دوجانبه صنعت برق و دانشگاه باید در کنار موارد مورد اشاره تبدیل به زبان مشترک شود تا بتوانیم مسیر را برای توسعه صنعت برق هموار کنیم.

وی ادامه داد: اگر صنعت توزیع برق با این چابکی نبود، بیشتر از این نمی‌توانستیم شبکه را کنترل کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اضافه کرد: صنعت توزیع برق نیازمند برنامه‌ریزی سه سطحی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت است،‌ خاطرنشان کرد: در دنیا مباحث بسیار پیچیده‌ای در صنعت توزیع برق مطرح است و سیر تحول صنعت برق نشان می‌دهد که دیدگاه صنعت توزیع برق به سمت ارتباط با دانشگاه‌ها تغییر پیدا کرده است. در حالی که در گذشته این دیدگاه برعکس بود.

حقی‌فام گفت:‌در بخش توزیع برق اطلاعات و داده‌های زیادی ایجاد شده است اما سؤال این است که چقدر توانسته‌ایم این داده‌ها را به دانش تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم نیازهای صنعت توزیع برق چیست و چه ابزاری برای رسیدن به این نیازها در اختیار داریم، گفت: ما معتقدیم این ابزارها باید بین‌المللی و بومی باشد. چرا که ایران شرایط خاص جغرافیای و فرهنگی دارد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: ایران نیاز دارد که برنامه و اهداف کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت صنعت توزیع برق را استحصال کند. به طوری که در دنیا در خصوص ریز شبکه‌ها یا اینترنت اشیا و یا پایداری شبکه  تجربیات بسیاری ایجاد شده است که ایران باید از تحربیات آنها استفاده کند.

به گفته حقی‌فام هر گونه فعالیت فناورانه بدون پشتوانه ساختاری و اقتصادی صرفا وابسته به عزم مدیریتی بدون برنامه و نگاه راهبردی ناپایدار خواهد بود. پس برای ایجاد تحول باید فناوری و مهارت، ساختار و اقتصاد اصلاح شود.

کنفرانس منطقه‌ای سیرد که به عنوان بزرگترین و مهمترین گردهمایی متخصصان صنعت توزیع برق کشور تاکنون ۶ دوره آن پشت سر گذاشته شده است.

بنا بر این گزارش در هفتمین دوره کنفرانس منطقه‌ای سیرد مقالاتی در ۶ محور ارائه خواهد شد که در مجموع بر اساس گزارش دبیرخانه این کنفرانس ۶۵۰ مقاله به این دبیرخانه ارسال شده است که از این میان ۱۷۶ مقاله پذیرفته شد.

در این کنفرانس دو روزه ۱۳۲ مقاله در قالب پوستر و ۴۴ مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

این مقالات در محور تجهیزات شبکه، کیفیت برق و EMT بهره‌برداری،‌کنترل، منابع پراکنده انرژی و بهینه سازی مصرف و کاهش تلفات تجدید ساختار و بازار برق به دبیرخانه ارسال شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.