نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تقریبا تمام امنیت های اقتصادی حاشیه شهر مبتنی بر ستادی است که در این خصوص تشکیل شده و متاسفانه همچنان حاشیه شهر با مشکل مواجه است.

حاشیه شهر مشهد همچنان با مشکل مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی در دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این استان گفت: تقریبا تمام امنیت‌های اقتصادی حاشیه شهر مبتنی بر ستادی است که در این خصوص تشکیل شده و متاسفانه همچنان حاشیه شهر با مشکل مواجه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: متاسفانه اگر حمایت‌های دولت در خصوص حاشیه شهر بود مشکلی نبوده و درحال حاضر که برخی از مشکلات حل شده به دست سپاه و شهرداری انجام شده، البته ناگفته نماند که روحانیون شهر، حوزه و تبلیعات اسلامی هم کمک‌هایی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حاشیه شهر از کمک‌های دولتی محروم مانده است، خاطرنشان کرد: باید این را برای اطلاع استاندار بیان کنم که مشهد و خراسان رضوی با استان‌های دیگر به‌خصوص کرمان با توجه به شرایط‌ها متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دو نماینده در خراسان رضوی هستند که منشا تخلف شده و ایجاد یک سری تبعیض‌ها در منطقه هستند که سبب ایجاد مشکل شده‌اند و باید از طرق حکومت جلوی این افراد گرفته شود.

باید به همه سلیقه‌های سیاسی و گرایش نمایندگان احترام بگذاریم

در ادامه این گردهمایی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: اهدافی در این استان داریم که نیازمند هرچه بیشتر تلاش من استاندار و بقیه مسؤولان است، من کارمند دولت نیستم و یک مجاهد اقتصادی و نظامی در دوران انقلاب بودم و وقتم خودم را نیت وقف برای آبادانی خراسان رضوی کرده ام.

علیرضا رزم حسینی افزود: یک سری برنامه‌های موفق را در کرمان انجام دادیم که امیدوارم در این استان با کمک نماینده ولی فقیه و بقیه امام جمعه‌های استان انجام دهیم.

وی در خصوص سیاست خراسان رضوی با بیان اینکه باید میانه‌رو باشیم، یادآور شد: ولایت حداقل براساس قانون اساسی ولایت فقیه و رهبری در راس است و هر کسی که در این کشور بر طبق جمهوری اسلامی زندگی کند باید زیر چتر ولایت باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم که توسعه و پیشرفت کنیم و انقلاب کردیم که آسیب‌ها و اقتصادمان رشد کند، ادامه داد: امروز میراث انقلاب اسلامی را داریم، با وجود داشتن این میراث گران‌بها ما مشکلات اساسی زیادی داریم در استان که باید با راهکارهای درست و به‌جا حل کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه باید کشور را با توان و ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌ها بسازیم، تصریح کرد: در این راستا خراسان رضوی به ۱۲ منطقه اقتصادی متناسب با حوزه‌های انتخابیه ۱۲ گانه تقسیم کرده و در پی آن هستیم که برای هر یک از آنها متولی خاصی معرفی و تعیین کنیم.

وی متذکر شد: کشور ما در دوره‌های مختلف با چند مورد نطام اداری روبه‌رو شده و بروکراسی کشور نیز پیر، مضمن و کهنه بوده که مانع پیشرفت کشور است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه ما باید به همه سلیقه‌های سیاسی و گرایش نمایندگان احترام بگذاریم، گفت: برای رسیدن به اهداف مد نظر میان نمایندگان مردم و مسؤولان هم‌افزایی شکل بگیرد و تکریم سرمایه‌گذاران کارآفرینان را در تحقق توسعه اقتصادی بدانیم، چراکه این مسئله یک امر ضروری است.

رزم حسینی افزود: ما در خراسان رضوی باید مثلث اقتصادی ایجاد کنیم و کلید موفقیت این مثلث اقتصادی ائمه جمعه هستند که باید ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باشند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب فرموده‌اند بیشتر مسئله مردم بودن آن است، چراکه آب، گاز و برق‌رسانی جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نیست و اقتصاد مقاومتی در واقع به این معنی است که ما بتوانیم توانمندسازی جوامع محلی را از مشارکت مردم با انتخاب مدیران موفق غیردولتی در همه نقاط استان به خصوص روستاها و شهرها تحقق بخشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.