تالار و مرکز فرهنگی پاکستان همزمان با سالروز تولد محمد علی جناح بنیان‌گذار کشور پاکستان طی مراسمی در کنسولگری این کشور در مشهد افتتاح شد.

افتتاح مرکز فرهنگی پاکستان در مشهد
به گزارش قدس آنلاین ؛  سفیر پاکستان در مراسم افتتاحیه تالار و مرکز فرهنگی کشور پاکستان گفت: امروز برای من روز بسیار نیکی است زیرا صبح در مراسم بزرگداشت محمد علی جناح در دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتم و اکنون نیز شاهد افتتاح مرکز فرهنگی پاکستان هستم و جای مرکز فرهنگی پاکستان با هدف گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و پاکستان خالی بود که این مرکز ایجاد شد.

رفعت مسعود بیان کرد: گرچه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کنسولگری‌ها گسترش روابط سیاسی دو کشور است اما توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی نیز اهمیت بسیاری دارد و توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی باعث نزدیک شدن مردم دو کشور می‌شود.

وی ادامه داد: ملت پاکستان و ایران دارای اشتراکات فرهنگی، زبان و نوع پوشش مشترک هستند.

سرکنسول پاکستان نیز در این مراسم گفت: مرکز فرهنگی پاکستان در فضایی به مساحت بیش از 400 متر مربع احداث شده است و این مرکز دارای بخش‌های مختلف شامل موزه، اتاق ادبیات، واحد معرفی محصولات پاکستان و پذیرش هدایای کشورهای دیگر و سایر نهادها است و احداث مرکز فرهنگی پاکستان در راستای گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان احداث شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم هدایایی به این تالار و مرکز فرهنگی پاکستان توسط کنسولگری‌های دیگر اهدا شد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.