یزد - محمد حسین ماجدی اردکانی گفت: راه اقتصاد مقاومتی و شکوفایی صنعت، از استانداردسازی عبور می کند و اینک با تجربه چهل ساله موجود،آمادگی کامل برای گسترش استاندارد ها راداریم.

راه اقتصاد مقاومتی و شکوفایی صنعت از استانداردسازی عبور می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره استاندارد استان یزد ،محمد حسین ماجدی اردکانی مدیر کل اداره استاندارد استان، در ادامه نشست های طرح "چهل دیدار، چهل برنامه" در دیداربا مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان اظهار داشت: دستگاه های دولتی  و سمن ها، می توانند نیازهای خود به تدوین یا بازنگری استانداردها ، و هم چنین اگراحیاناً مشکلاتی در اجرای استانداردها را دارند، منعکس کنند.

وی افزود: وسعت کار در جهان کنونی، موارد و نکات آشکار و پنهان زیادی را در خود جا داده است، و بطور قطع موارد ناشناخته ایی در جریان زندگی شهروندان که نقش کلیدی هم دارد وجود دارد که اداره کل استاندارد استان یزد می تواند با شناخت آنها به استانداردسازیشان کمک کند.

ماجدی گفت : تمامی مراکز دولتی ،شرکت های خصوصی و سمن ها در راستای اهداف و شرح وظایف خود، و درلابلای اموری که به صورت روزمره انجام می دهند در اندیشه انجام کار بهینه و ارتقاء کیفیت هستند، منتهی از داشتن ملاک و معیاری تحت عنوان استاندارد ارائه خدمات یا سایر انواع استانداردها محرومند، که در این حالت پیشنهاد می دهیم طبق قانون جدید توسعه و تقویت استاندارد، انتظارات خود را در این خصوص ، به متولیان مقوله استانداردسازی و متحصصین تدوین استاندارها اعلام نمایند.

دبیر شورای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان ساخت: اداره کل استاندارد استان یزد در چهل سال انقلاب اسلامی قدم های خوبی در امر تدوین و بازنگری استانداردها ی ملی برداشته است، ضمن این که توانسته ایم با توجه به وجود صنایع کاشی و سرامیک ونساجی و همچنین مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط، دبیرخانه کمیته های متناظر با کمیته های بین المللی ماشین آلات نساجی و لوازم جانبی و سرامیک های ظریف را در یزد دایر نماییم.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، مراکز دولتی، شرکت های خصوصی، سمن ها، کارگاه هاو حتی اصناف و بنگاه های اقتصادی کوچک زود بازده که از دانش و توانایی لازم برخوردار هستند می توانند نسبت به ارائه پیشنهاد تدوین استانداردهای پژوهش محور هم اقدام نمایند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.