خوزستان_هوشنگ حسونی زاده اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون حجم آب در رودخانه کارون یک‌هزار متر افزایش داشته است و در برخی ساعات کاهش حجم ورودی آب به این رودخانه را داشتیم.

دبی آب رودخانه‌های دز و کارون با رهاسازی آب سدهای دز و کرخه افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ حسونی زاده، معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به افزایش آب ذخیره شده در پشت سدهای دز و کرخه به دلیل بارندگی‌های مناسبی که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون و همچنین پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر بارش شدید باران شنبه، ۶ بهمن ماه، سرریزهای سدهای مذکور باز شدند.

وی بیان داشت: رهاسازی آب سدهای دز و کرخه سبب شده تا دبی آب رودخانه‌های دز و کارون افزایش یابد، البته از هفته گذشته تاکنون حجم آب در رودخانه کارون یک‌هزار متر افزایش داشته است و در برخی ساعات کاهش حجم ورودی آب به این رودخانه را داشتیم.

حسونی زاده در خصوص وضعیت تالاب‌های هورالعظیم و شادگان اظهار کرد: بارندگی‌های مناسبی که در سال آبی جاری داشتیم، سبب شده تا ۹۰ درصد تالاب بین المللی هورالعظیم و ۵۰ درصد تالاب شادگان آبگیری شوند.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در ادامه افزود: تاکنون حجم آب در سدهای خوزستان ۶۰ تا ۸۵ درصد پر شده اند و پیش بینی می‌شود در تابستان سال ۹۸ با کمبود آب و به تبع آن مشکل تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.