قدس آنلاین- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در چهار سینما خبر داد.

۴ سینمامیزبان شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد شدند

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید مدیر کل ارشاد خراسان رضوی در نشست خبری شانزدهمین جشنواره فیلم فجر که صبح امروز در محل سینما هویزه مشهد برگزار شد در توضیح برگزاری این نشست خبری در محل سینما گفت: سینما هویزه در فضای فرهنگی مشهد واقع شده و خاطرات خوبی را در زمینه سینما و رویدادهای هنری به یاد همه ما می‌آورد این نشست خبری برگزاری می‌شود.

برگزاری یک نشست خبری در سینما حامل این پیام است که امسال درچهلمین سال انقلاب جشنواره فیلم فجر جشنواره‌ای برای خود سینما و اهالی سینما است. وما به عنوان دستگاه فرهنگی، این رودیداد را با کمک خود سینماها برگزار می‌کنیم و جریان فیلم و سینما نبض تپبنده جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

 وی افزود: امسال چهلمین سال انقلاب است که ما آن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که برگزاری فیلم فجر که حاصل نگاه‌های هنری و زیبایی شناسانه و نقدانه به رخدادهای اجتماعی در جامع ایران است به شکوه و به برگزاری بهتر جشن‌های چهلمین سال انقلاب کمک کند چون انقلاب اسلام یک انقلاب فکری و فرهنگی بود، ایده بنیانی در انقلاب ایده گفت‌وگو و سخن و تبیین بود و فیلم فجر هم همانا سخن گفتن و دیالوگ برقرار کردن با مردم است. حال نگاه هایی که ما در فیلمهای امسال داریم به رسیدن به یک خرد جمعی و فیلم یک نقادی اجتماعی در چهلمین سال انقلاب برسیم.

مشهد در جهان و ایران موقعیت اجتماعی ویژه‌ای دارد مشهد در جوار امام رضا (ع) که امام گفت‌وگو بودند و سالانه خیل عظیم زائرانی که با سلائق و ادیان مختلف وارد مشهد میشوند به زیارت امام رضا می‌آیند موقعیت ویژه‌ای را برای مشهد فراهم آورده‌اند و وظایف اصحاب هنر و رسانه را دو چندان می‌کند.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی اضافه کرد: مشهد یک موقعیت بین المللی دارد و نگاهی که در مشهد مطرح می‌شود، رخداد اجتماعی و هنری که در مشهد بوجود می‌آید تاثیر بین المللی خواهد بود.

 مشهد از قدیم دیار پیشکسوتان فرهنگی و هنری بوده است، علاوه بر ادبیات ومفاخر فرهنگی که داشته‌ایم در عرصه سینما هم برجسته و پیش قدم و تاثیر گذار است به همین دلیل با رایزنی هایی که ما با دوستان وزارتخانه داشته‌ایم خوشبختانه امسال توانسته‌ایم موقعیت ویژه مشهد را برای دوستان تبیین کنیم و این افتخار را داریم که امسال در جشنواره فیلم فجر در سینماهای مشهور و عمده مشهد که سینماهای هویزه، اطلس سیمرغ و گلشن هستند بتوانیم جشنواره فیلم فجر را برگزار کنیم.

مروارید ادامه داد: جشنواره امسال در دهم بهمن ماه و تجلیل از یک کارگردان سینما و با حضور یک فیلم منتخب و کارگردان اثر و با حضور یک مقام از تهران افتتاح خواهد شد و شروع جشنواره هم به صورت عمومی و مردمی از ۱۲ تا ۱۸ بهمن خواهد بود که تا کنون نمایش حضور ۱۴ فیلم در مشهد قطعی شده است که هنوز اسامی به ما اعلام نشده است که در اوایل هفته آینده با رونمایی از پوستر جشنواره اعلام خواهیم کرد. و هشت فیلم باقی مانده تا ۲۲ فیلم در حال رایزنی هستیم که با کمک شهرداری که برای برگزاری جشنواره ما را یاری خواهند داد کل لیست را فراهم کنیم. و شاهد حضور حداکثری شهروندان مشهدی و برخورداری از فضای هنری امسال و در استانه چهلمین سال پیروزی انقلاب باشیم.

نگاه امسال ما نگاه عدالت توزیعی است یعنی مناطق مختلف مشهد بتوانند از تماشای فیلمهای جشنواره امسال بهره مند شوند. و سعی کرده‌ایم که این چهار سینمای عمده مشهد را در جشنواره امسال مشارکت بدهیم. که تمام مناطق مشهد توانایی استفاده ازاین موقعیت را داشته باشند. و نحوه فروش بلیت‌ها هم به صورت اینترنتی و تکی و از طریق سایت سینما خواهد بود و قیمت بلیت‌ها همان قیمت ۱۵ هزارتومان است. و همه سعی ما براین است که با توجه به آسیب شناسی که انجام شده است مشکلات افتتاحیه جشنواره پارسال را در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر شاهد نباشیم. و جشنواره‌ای در شان اصحاب فرهنگ و رسانه برگزار کنیم.

وی درخصوص ویژگیهای جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته حضور سیمرغ پروانه هاست که ۵ فیلم مختص کودک و نوجوان امسال به صورت رایگان در سینما اصغرزاده به نمایش گذاشته می‌شود که شامل فیلمهای لکنت، ضربه فنی، آخرین داستان، پاستارتیونی و بنیامین خواهند بود.

مروارید تصریح کرد: جشنواره امسال همراه با برنامه جانبی خواهد بود. برنامه هایی که با کمک دوستان فراهم می‌شود بخش‌های نقد نظریه و کارگاه که در همین سینما هویزه برگزار خواهد شد بخش لایو اینترنتی را هر شب خواهیم داشت. سیستم نظر سنجی مکانیزه را بعد از هر فیلم خواهیم داشت. جلسات نقد و برسی فیلم نشست هایی که به حوزه‌های بینا رشته‌ای می‌پردازد. سینما و روانشناسی، سینما فلسفه، سینما و جامعه شناسی و به طور خاص سینما و رسانه را خواهیم داشت.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت:در چهلمین سال انقلاب بجز نمایش فیلمهای فجر پخش ۴۰ فیلم را در سینما اطلس خواهیم داشت و اکران ویژه‌ای را جهت اکرام خانواه شهدا خواهیم داشت و انجمن سینمای جوانان که در نمایش فیلمهای فجر کمک می‌کنند نمایش حدود ۱۳ فیلمهای کوتاه را از هفتم تا دهم بهمن ماه همراه با جلسات نقد و بررسی در سینما هویزه خواهند داشت.

همچنین این انجمن کارگاه‌های فیلمسازی کوتاه، کارگاه عکاسی ونمایشگاه عکس خواهند داشت. وهمچنین امسال استارتاپ‌های فیلم‌های کوتاه با موضوع زیارت را خواهیم داشت که مجموعه موارد جشنواره امسال را به یک نگاه بین المللی به سینما در مشهد خواهد کرد.

وی ادامه داد: امسال ما سعی داریم که از حضور خوب اصحاب رسانه استفاده کنیم و در صورتی که اصحاب رسانه تمایل داشته باشند سالن اختصاصی را برای نمایش فیلمها داشته باشند ما آمادگی این قضیه را داریم و در صورتی هم که بخواهند همراه با تماشاگران فیلم‌ها را ببینند ما تمایلمان را اعلام می‌کنیم. چون ما امسال سعی داریم جشنواره فیلم فجر با نگاهی سینمایی به رویدادهای اجتماعی برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.