با دیدار تیم‌های قطر و عراق مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به پایان رسید و چهره هشت تیم برتر قاره‌کهن مشخص شد تا چهار دیدار حساس این مرحله تیم های حاضر در نیمه نهایی را معرفی کند.

هشت تیم برتر چگونه به یک چهارم رسیدند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، دو بازی آخر از مرحله یک هشتم نهایی جام ملتهای آسیا روز سه شنبه برگزار شد تا کره جنوبی و قطر با غلبه بر بحرین و عراق، هفتمین و هشتمین تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی باشند.

در مرحله یک چهارم، ویتنام حریف ژاپن است، تیم ملی کشورمان به مصاف چین می رود، کره جنوبی با قطر دیدار می‌کند و امارات میزبان با مدافع عنوان قهرمانی، استرالیا دیدار می‌کند.

نگاهی به دیدارهای مرحله یک هشتم نشان می‌دهد در بین ۸ تیم راه یافته به مرحله بعدی، تیم ملی ایران بهترین و مقتدرانه ترین صعود را به این مرحله داشته است. 

۲ بازی از ۸ بازی این مرحله بین تیم‌های اردن - ویتنام و استرالیا - ازبکستان به پنالتی کشید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم صعود کننده باشد. دو بازی بین تیم‌های کره جنوبی-بحرین و امارات - قرقیزستان نیز در پایان نود دقیقه به تساوی ختم شد و سرنوشت این دو بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه مشخص شد.

سرنوشت ۴ بازی دیگر بین ایران - عمان، تایلند - چین، ژاپن - عربستان و قطر - عراق در پایان ۹۰ دقیقه مشخص شد که در این میان تنها تیم ایران توانست با اختلاف بیشتر از یک گل حریفش را شکست دهد. 

ژاپن در دیداری سخت و با دشواری فراوان با نتیجه یک بر صفر مقابل عربستان پیروز شد. چینی ها هم برای عبور از سد تایلند کم سختی نکشیدند و یکبار هم دروازه شان باز شد. قطر هم به دشواری و با یک گل عراق را مغلوب کرد.

این نتایج نشان دهنده ارزش مضاعف پیروزی ایران برابر عمان است. به خصوص که عمان نیز نشان داد تیمی دست و پا بسته در این مسابقات نبود و توانست تیم های بزرگ را آزار دهد. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.