شرکت انتشارات «ویژه‌نشر» کتاب «آخِرین دختر(داستان من از اسارت و نبرد با داعش)» را که روایت هولناکی است از اسارت، بردگی و آزار و اذیت زنان شنگال در شمال عراق، با قلم نادیا مراد و ترجمۀ سربس نظری منتشر کرد.

روایت هولناک از اسارت دخترعراقی به دست داعش خواندنی شد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، شرکت انتشارات «ویژه‌نشر» کتاب «آخِرین دختر(داستان من از اسارت و نبرد با داعش)»  را که روایت هولناکی است از اسارت، بردگی و آزار و اذیت زنان شنگال در شمال عراق، با قلم نادیا مراد و ترجمۀ سربس نظری منتشر کرد.

نادیا یکی از هزاران زن ایزدی است که در چنگال داعش اسیر شد و در بازار و فضای مجازی خرید و فروش می‌شد. مادرش جزو هشتاد زن مُسنّی بود که در یک‌روز اعدام و در گورهای دسته‌جمعی دفن شدند و شش برادرش نیز همراه چند صد مرد دیگر، همگی، در یک روز به قتل رسیدند.

امل کلونی در مقدمۀ این کتاب از قهرمانی‌های نادیا این‌گونه سخن می‌گوید:

«اما، هرگز سکوت را نپذیرفت. نادیا با تمامی القابی که زندگی به‌اجبار به او چسبانده، مبارزه کرده است، القابی همچون یتیم، قربانیِ تجاوز، برده و آواره، و برای خود عناوینی خلق کرده تا آن‌ها را جایگزین نماید: نجات‌یافته، رهبر ایزدی، حامی حقوق زنان، نامزد [برندۀ]جایزۀ صلح نوبل، سفیر حسن‌نیت سازمان ملل و اکنون نیز نویسنده.»

سرانجام، نادیا مراد پس از کوشش‌هایی برای پژواک فریاد تمامی ایزدیانی که قربانی نسل‌کُشی شده‌اند، درسال ۲۰۱۸ موفق به دریافت جایزۀ صلح نوبل شد.

این کتاب به تمامی مبارزانی که جانشان را در نبرد با داعش فدا کردند، تقدیم شده است.

«آخِرین دختر(داستان من از اسارت و نبرد با داعش)» در۳۶۰صفحه، با قیمت ۳۵هزارتومان توسط «شرکت انتشارات ویژه‌نشر»‌ منتشر شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.