مناظره نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات درباره فتنه ۸۸ برگزار شد.

 زاکانی: ضارب "حجاریان" سال ۸۸ در ستاد "موسوی" بود/ تاجزاده: نظام آنقدر کوچک نیست از یک گروه تروریستی نگرانی داشته باشد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مناظره علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات، درباره  فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸  عصر امروز (چهارشنبه ۳ بهمن) برگزار شد.

**انقلاب کردیم که مناظره باشد
سید مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، عصر امروز در ابتدای این مناظره که در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در نشست قبلی به این نتیجه رسیدیم که در سال ۷۸ نقش نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها مُخرب بود.

وی با اعلام اینکه بنده در مورد مناظره قبل سه عذرخواهی بدهکارم، ادامه داد: نخست از خانواده "سعید زینالی" عذر می‌خواهم که نامی از وی نبردم. دوم از دانشجویان دانشگاه تبریز عذرخواهی می‌کنم که نام آنها را که همپای دانشجویان تهران اعتراض کردند نیاوردم و سوم از همه کسانی که نامشان برده شد اما فرصتی برای شنیدن حرف‌هایشان به آنها داده نشد، عذرخواهی می‌کنم.

تاجزاده با اشاره به محل برگزاری مناظره که محل کار شهید بهشتی بود، افزود: بهشتی مرد مناظره بود و ما در چند روز گذشته شاهد دو پدیده زیبا و زشت بودیم. آنچه زیبا بود مناظره زاکانی و تاجزاده بود و آنچه زشت بود؛ اعتراف‌گیری‌های "بخشی" بود که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد که به مصلحت نیست. مردم هم از آن راضی نیستند.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اعتراف‌گیری از قرون وسطی به دوره مدرن رسید و سمبلش هم "استالین" بود. ما انقلاب کردیم که مناظره باشد. این نظام آن قدر کوچک نیست که از یک گروه تروریستی نگرانی به خود راه دهد. ما طرفدار گفت‌وگو هستیم.

تاجزاده با بیان اینکه پس از حوادث رخ داده از دبیر شورای نگهبان شکایتی را داشته‌ایم که هنوز بررسی نشده است، ادامه داد:  سال ۹۴ در انتخابات مجلس دهم به "محمدرضا باهنر" گفتند چرا شرکت نکردی گفت، چون مطمئنم مجلس دهم در دست اصولگرایان است در انتخابات شرکت نکردم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: همین الان اگر "آقای خاتمی" در مورد انتخابات حرف بزند دادگاهی می‌شود. اما "حسین شریعتمداری" هر چه بگوید، هیچ مانعی ندارد؛ این تبعیض آشکار به دلیل آن است که آن‌ها خود را صاحب مملکت می‌دانند.

**تاجزاده موضع خود را درباره آمریکا بیان کند

علیرضا زاکانی در بخش دیگری از این مناظره گفت: آقای تاجزاده، وزارت اطلاعات دولت شما "اسماعیل بخشی" را گرفت و قوه قضائیه هم تایید کرد. اگر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور که جزو حامیان شما هستند اگر کسی را گرفتند می‌شود ملت از اقدامات توطئه‌آمیز آنها با خبر بشود یا نه؟ و اگر دعوا داخل گروهی هم دارید بروید داخل خودتان حل کنید و مشکلاتتان با دولت را اینجا پشت این تریبون مطرح نکنید.

وی با اشاره به دستگیری مرضیه هاشمی در آمریکا اظهار داشت: لازم می‌دانم تاجزاده موضع خودشان را درباره آمریکا بیان کنند که آیا آمریکا را دشمن می‌داند یا خیر؟

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: مافیای پنهانی در کشور در قالب یک مثلث شوم ریشه بسیاری از مشکلات است که ۴۰ سال کشور را درگیر معضلات کرده است. تجربه ۴۰ ساله ما هم گفته است که اگر به پیشرفت و عزت کشور اعتقاد داریم باید مردم را وارد صحنه‌های مختلف انقلاب کنیم.

زاکانی با اشاره به مناظره جلسه گذشته تاجزاده را فردی دیکتاتور، بحران زیست، و به عنوان کسی که به همه چیز نگاه ابزاری دارد معرفی کرد و از تاجزاده خواست تا حقایق را به مردم بگوید و برای یکبار هم که شده اشتباهاتش را بپذیرد.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: تاجزاده در جلسه پیش به گزارشی از کمیته بررسی کوی دانشگاه استناد کرد که مخدوش و رد شده است و ایشان به صورت گزینشی این گزارش را مورد استناد قرار دادند. اولین دلیل بر مخدوش بودن این گزارش حکم دادگاه و دلیل بعدی هم شکایت سردار نظری به کمیسیون اصل نود در مجلس‌های ششم و هفتم است که این کمیسیون تشخیص داد که این گزارش مخدوش است و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در نامه به آقای "فاکر" مخدوش بودن این گزارش را تایید کرده است.

وی گفت: تاجزاده اصرار داشت که نمایندگانی از سه قوه در کمیته بررسی حوادث کوی حضور داشتند که بر اساس نامه آقای وحیدی، آقای رئیسی و مسئول وقت حفاظت اطلاعات سپاه به گزارش این کمیته معترض بودند. در نامه‌ای که آقای خاتمی به آقای روحانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی می‌دهد، می‌گوید بر اساس همانچه قبلا گفته شده باید عمل شود.

** تاجزاده در جلسه پیش خلاف‌گویی‌های متعددی کرد

زاکانی عنوان کرد: تاجزاده در جلسه پیش خلاف‌گویی‌های متعددی کرد. یکی راجع به فرماندهان ناجا بود که این افراد در دادگاه تبرئه شدند و تنها یکی از آنها به دو سال حبس محکوم شد. آقایان خاتمی و ابطحی هم بعدا از "سردار نظری" عذر خواهی کردند.

در مورد قتل عزت "ابراهیم‌نژاد" هم دادگاه انقلاب حکم متهمان را داده است. درباره لباس شخصی‌ها هم آقای تاجزاده بگویید "امیر فرشاد ابراهیمی" و "شیرین عبادی" امروز کجا هستند؟ در مورد پرتاب دانشجو از بالای ساختمان هم با "آقای رهامی" به محل رفتیم و دروغ بودن این موضوع مشخص شد. اما مسئول مالی دانشگاه که از دوستان شما هستند، نامه‌ای در این باره نوشتند که آن‌هم دروغ بود.

نماینده سابق مجلس افزود: به عنوان یک تحلیلگر متن و فرامتن، به شما می‌گویم که "کوی دانشگاه" یک ماجرای طراحی شده بود که قصد داشت با ایجاد بحران، تحقیق "قتل‌های زنجیره‌ای" به فراموشی سپرده شود. قتل‌های زنجیره‌ای که دوستان آقای تاجزاده اجرا کردند و رهبر انقلاب گفتند باید ابعاد این ماجرا مشخص شود ولی با نفوذی که دوستان ایشان در وزارت اطلاعات کردند این کار انجام نشد.

زاکانی گفت: در مورد تیراندازی در کوی دانشگاه آقای ربیعی گفته است "در فیلم دیده‌ام چه کسی تیراندازی کرده است ولی انگیزه برای پیگیری نداشتم"  آقای تاجزاده باید ماجرای تیراندازی در کوی را از ربیعی بپرسد.

** سندی درباره طراحی اغتشاشات ۷۸ از طرف دانشجویان منتشر نشده است

تاجزاده در بخش دوم این مناظره در پاسخ به اظهارات زاکانی اظهار داشت: در کوی دانشگاه سه گروه بودند؛ دانشگاه، لباس شخصی و نیروی انتظامی.  اختلاف ما در خصوص دانشجویان است. در این ۲۰ سال، اطلاعات سپاه سندی در خصوص طراحی این اغتشاشات از طرف دانشجویان نداشته است. آقای نظری می‌گفت "در سال ۷۸ یک نفر روی بیسیم نیروی انتظامی رفت و گفت  من هادی هستم از سلاح گرم استفاده کنید و من فریاد زدم هادی من هستم، هیچکس حق استفاده از سلاح گرم ندارد" چه کسی امکان آن را داشته که روی بیسیم فرمانده انتظامی برود؟   این موضوع را چرا بعد از ۲۰ سال برای مردم روشن نمی‌کنید؟

وی خطاب به زاکانی خاطرنشان کرد:‌ دوستان شما دائما موضوع را اصلاح‌طلب، اصولگرا می‌کنند، غافل از اینکه اگر اتفاقی بیفتد کل نظام را هدف قرار می‌دهد، شما پاسخ دهید که چه کسی مانع پیگیری  قتل‌های زنجیره‌ای شد؟

تاجزاده ادامه داد: آقای خاتمی در آن زمان می‌گفت اگر می‌خواهید، قتل‌های زنجیره‌ای متوقف شود باید وزارت اطلاعات به درستی برخورد کند. وزارت اطلاعات اشتباه کرد، صداوسیما چرا پخش کرد؟ من حرفم این است که اعتراف‌گیری زیر شکنجه کار خوبی نیست حال فرد متهم در هر جبهه و حزبی که می‌خواهد باشد.

** بیشترین حکم حکومتی برای دوستان تاجزاده صادر شده است

زاکانی در بخش دوم این مناظره گفت: در سال ۷۸، سناریو جوری طراحی شده بود که کسی به اصل قضیه نپردازد.

وی ادامه داد: آقای تاج‌زاده درباره قتل‌های زنجیره‌ای نگفتید که چه اتفاقی افتاد؟ کشور در آن زمان دست شما بود. یک جنایتی در کشور رخ داد که باید تکیلف آن مشخص شود؟ آن زمان، رهبر انقلاب دستور داد باید تا آخر این قضیه مشخص شود، کدام عقل سلیمی می‌پذیرد، افرادی که خطری برای جمهوری اسلامی نداشتند از بین بروند. این کار برای بدبینی به نظام بود.

نماینده تهران در مجلس نهم، افزود: مجلس ششم که شما انتخابات آن را برگزار کردید، فاجعه بود. با حکم حکومتی از آن عبور کردید. در این ۴۰ سال بیشترین حکم حکومتی برای شما و دوستانتان صادر شده است. آقایان "بهزاد نبوی" و "معین"  و چند نفر دیگر با حکم حکومتی وارد لیست شدند. آنها رد صلاحیت شده بودند. خیلی عجیب است؛   آقای شریعتمداری به ایشان (تاجزاده) گفتند "آقای تقلب" و آقای خاتمی گفتند که هشت میلیون تقلب انجام شده است. شما کل نظام را زیر سوال بردید و امروز آن دو را معادل یکدیگر قرار داده‌اید.

زاکانی ادامه داد: اگر کسی دروغ بگوید و یا بگوید که جنایتی انجام شده و دستگاه‌های اطلاعاتی آن را بررسی کنند و بگویند آن فرد دورغ گفته، آیا این خوب است؟ شما قائل هستید که جامعه هرج و مرج است؟

وی اظهار داشت: نظارت استصوابی از اول انقلاب بوده است نامه "آیت‌الله صافی" را در سال ۶۰ حتما ببینید. نامه امام(ره) به آقای محتشمی نیز موجود است، شما بگویید آیا امام(ره) را قبول دارید یا خیر؟

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: هسته‌ای فاجعه آفرین باید در کشور شناسایی شود. سعید حجاریان را چه کسی زد؟ فردی که وی را زد  در سال ۸۸ در ستاد آقای موسوی بود، آقای "سعید عسگری" و پدرش را شما می‌شناسید.

**درخواست تاجزاده از حدادعادل و کدخدایی برای برگزاری مناظره

تاجزاده در بخش سوم این مناظره طی سخنانی اظهار داشت: از پیشنهاد آقای زاکانی استقبال می‌کنم و از حدادعادل می‌خواهم در یک مناظره شرکت کند تا من بگویم چرا حداد عادل ۲۰ سال است، دارد دروغ می‌گوید. از سخنگوی شورای نگهبان هم دعوت می‌کنم تا در یک مناظره شرکت کند تا من بگویم که این شورا  چه گلی به سر کشور زده است.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات ادامه داد: اگر کسی بگوید یک انتخابات در کشور مخدوش بوده است،  زاکانی می‌گوید با لطف رهبری موضوع حل شده است اما وقتی می‌گوییم در انتخابات سال ۸۸ تقلب شده است، می‌گویند به نظام اتهام نزنید. چرا هر جا شما هستید همان جا نظام است و جای دیگر نیست؟ چرا آقای زاکانی اینقدر به من تهمت می‌زند؟ این موضوع باید حل شود. ما همه برابر هستیم. اگر کسی به آقای جنتی چیزی بگوید، شما می‌گویید به نظام حرف زدند  اما اگر کسی به خاتمی چیزی بگوید اینطور نیست.

** در وزارت کشور فقط اجازه برگزاری دو تظاهرات را ندادیم

وی ادامه داد: در تمام زمانی که در وزارت کشور بودم، فقط به دو  تظاهرات اجازه برگزاری ندادیم. ضمنا ناجا اینقدر وضعش آشفته بود که مسئولیت تامین امنیت تهران را به عهده نگرفت. با مخالفت ما و پیشنهاد ناجا مسئولیت به سپاه واگذار شد. حالا به همین دلیل که ما به دو تظاهرات اجازه برگزاری ندادیم، ایشان به من چندین اتهام  و اتهام دیکتاتور زدند.

تاجزاده ازفزود: یکی از بحث‌هایی که من با بازجوهایم داشتم این بود که چرا به موسوی و کروبی اجازه تظاهرات نمی‌دهید؟ می‌گفتند اغتشاش می‌شود و از آن زمان به بعد هر تظاهراتی در کشور شده "اردوکشی خیابانی".

زاکانی در بخش سوم این مناظره خطاب به تاجزاده گفت: مشکل شما قانون‌شکنی است. شما همیشه قبل از انتخابات‌ها از سال ۷۶ تاکنون هرگاه که شکست خوردید، ادعا کردید که در انتخابات تقلب شده است.

وی افزود: اولین بار "آقای هاشمی" بود که در سال ۷۸ گفت تقلب شده است نه "آقای حدادعادل". این رویه غلطی است که هر بار که پیروز انتخابات می‌شوید، می‌گویید انتخابات سالم برگزار شده ولی وقتی که شکست ‌می‌خورید ادعا می‌کنید، قطعا در انتخابات تقلب شده است. 

نماینده سابق مجلس گفت: مشکل شما "خودبرتربینی" است. امام‌خمینی می‌فرمودند هرکس خود را فراتر از قانون ببیند، مستبد است. شما که همواره خود را برتر می‌بینید با در نظر گرفتن فرمایش امام‌خمینی "مستبد" هستید. 

زاکانی خاطرنشان کرد: مگر شما و دوستانتان نبودید زمانی که زمام امور را در دست داشتید، انواع و اقسام توهین‌ها را به ائمه اطهار بیان کردید. شما و دوستانتان هرگاه که در قدرت نبودید، علیه جمهوریت نظام حرکت کردید.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات تاجزاده درباره بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانشجویی همان کسانی هستند که زمانی که آقای خاتمی در سال آخر خود به دعوت دانشجویان حامی دولت برای سخنرانی در دانشگاه حضور داشت، وقتی این دانشجویان به سخنان آقای خاتمی واکنش نشان دادند و او را "هو" کردند این بچه‌های بسیج دانشجویی بودند که از ایشان حمایت کردند. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.