پایگاه خبری لبنان 24 گزارش داد، مقامات لبنانی تمام خواسته‌های معاون وزیر خارجه آمریکا که به بیروت سفر کرده بود را رد کردند و سفر وی کاملا شکست خورده است.

دست رد مقامات لبنان بر سینه مقام آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا 22 دیماه سال جاری (1397) وارد لبنان شد، با مقامات مختلف این کشور دیدار کرد و در سخنرانی خود پس از دیدار با «سعد الحریری» نخست‌وزیر مامور به تشکیل دولت، به حزب‌الله و ایران هجمه بُرد.

در آن زمان جزئیات دقیقی درباره محتوای سفر وی منتشر نشد؛ اما اکنون وبگاه خبری «لبنان 24» طی گزارشی به دلایل حقیقی سفر وی پرداخت و نوشت علت اصلی سفر هیل به لبنان «ترسیم مرزهای زمینی میان لبنان و فلسطین اشغالی» بوده اما نتایج سفر وی ناامیدکننده بوده است.

این وبگاه لبنانی به نقل از منابع بسیار آگاه نوشت، دیدار هیل با «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان موفق نبوده زیرا باسیل هر سه درخواست هیل را رد کرده است. سه درخواست مذکور « عدم سفر باسیل به سوریه، عدم اعمال فشار برای بازگشت آوارگان و عدم مشارکت در بازسازی سوریه» بوده‌اند.

باسیل در این دیدار تأکید کرد لبنان برای ورود به بازسازی سوریه مُصِر است. وزیر خارجه لبنان همچنین به تحولات در مرز با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت لبنان از مرزهای خود محافظت خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده معاون وزیر خارجه آمریکا به دیدار «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان رفته تا از طریق وی، باب گفت‌وگو با «امل و حزب‌الله» برای موافقت با ترسیم مرزهای زمینی با فلسطین اشغالی قبل از مرزهای دریایی را باز کند اما پاسخ بری منفی بوده و وی اعلام کرده است ترسیم مرزهای دریایی و زمینی حتما باید به موازات یکدیگر انجام شود.

نبیه بری از فرصت این دیدار با هیل استفاده کرد و به نقض دائم حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی و ضرورت توقف فوری آن پرداخت. وی همچنین بر راه‌حل سیاسی در سوریه و ضرورت بازگشت روابط لبنانی-سوری تأکید کرد.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.