معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: قانون اساسی ورزش را برای مردم رایگان کرده است اما واگذاری و مزایده اماکن ورزشی موجب گران شدن این خدمات می شود لذا در تعارض با قانون اساسی است.

واگذاری اماکن ورزشی در تعارض با قانون اساسی است

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدرضا داورزنی روز چهارشنبه در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: طرح واگذاری اماکن ورزشی بر اساس ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باید اصلاح شود، قانونگذار تاکید دارد اماکن مازاد واگذار شود این در حالی است که واگذاری همه این اماکن با اصل قانون اساسی در تعارض است.

وی اظهار داشت: شیوه های مختلف برای واگذاری این اماکن وجود دارد که یکی از آنها مزایده می باشد، نباید ورزش برای مردم گران شود بلکه باید کمک کنیم مردم با دریافت تسهیلات و معافیت های مختلف در بخش ورزش سرمایه گذاری کنند.
معاون وزیر ورزش با بیان اینکه واگذاری اماکن ورزشی با ماموریت وزارت ورزش و جوانان نیز در تعارض است گفت: این وزاتخانه باید در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی سرمایه گذاری کند و زیرساختهای لازم را در اختیار هیات های ورزشی برای استعداد یابی و پرورش ورزشکاران مستعد قرار دهد نه اینکه امکانات ورزشی را اجاره دهد.
وی تاکید کرد: چهار هزار پروژه نیمه تمام داریم ، آنهایی که قابل واگذاری است به بخش خصوصی داده شود تا مردم آنها را بسازند، قطعا ساخت و نگهداری این اماکن توسط مردم بهتر و ارزان تر از دولت انجام می شود.
داورزنی گفت: سالن ها و ورزشگاه های تخصصی باید به هیاتهای ورزشی واگذار شوند و اگر مازادی وجود داشت به مزایده گذاشته شود.
وی افزود: فضایی که یکساله اجاره داده می شود بعد این مدت زیرساختهای آن آسیب می بینند و دولت باید با هزینه بیشتر از اجاره بها دوباره تاسیسات آن را بازسازی کند.
وی اظهار داشت: از طرفی بخش خصوصی که زیرساختهای ورزشی کشور را در اختیار دارد در زمینه تربیت ورزشکار و استعداد یابی وظیفه ای ندارد لذا مدام این اماکن برای فوتسال و گل کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.
داورزنی همچنین به موفقیتهای ورزش کشور طی 40 سال انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: در حوزه ورزش مردان مدالهای جهانی ما در مقایسه با 40 سال قبل 6 برابر شده و این رقم در ورزش بانوان 12 برابر می باشد.
وی افزود: از آنجایی که علاقه مندی بانوان به ورزش با جمعیتی معادل 40 میلیون نفر افزایش یافته است لذا توسعه بیشتر زیرساختهای ورزش در این بخش بیشتر مورد نیاز می باشد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.