رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: برنامه‌ریزی نمایشگاه عرضه مستقیم بهاره برای ۱۰ تا ۱۷ اسفندماه است که در حوزه‌های پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار و شیرینی و شکلات کار خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم بهاره از ۱۰ تا ۱۷ اسفندماه
 
به گزارش قدس آنلاین ، محمود بنانژاد امروز در نشست خبری ویژه طرح نظارتی نوروز ۹۸ در ساختمان نظارت و بازرسی سازمان صمت، اظهار کرد: در دور قبل طرح نوروزی که برای نوروز ۹۷ انجام شد، ما استفاده خوبی را از ظرفیت کارشناسی و بازرسی اتحادیه‌ها داشته و سال گذشته طرح ویژه‌ای را اجرا کردیم که امسال نیز به همان شکل برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
وی افزود: ما در مشهد با توجه به شرایط ویژه و خاصی که داریم و آن ورود زائرین به مشهد مقدس بوده، طرح‌های ویژه‌ای را خاص مشهد خواهیم داشت که هر ساله نیز اجرا می‌کنیم. ما همیشه در مشهد در طرح هستیم.
بنانژاد با بیان اینکه بازار گسترده‌ای را در سطح شهر مشهد داریم، عنوان کرد: حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی خاص در بخش اصناف داریم. در مجموع این بازار وسیع، امکانات زیادی را نیز می‌طلبد که ما با همین امکانات محدود تلاش می‌کنیم تا بیشترین بازخورد را از آن داشته باشیم. ما جزو استان‌هایی بودیم که تقریبا هر ساله نمایشگاه‌های عرضه مستقیم را در بخش پاییزه و بهاره داشتیم و حوزه صنفی نیز همراهی کردند.
رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: برنامه‌ریزی نمایشگاه عرضه مستقیم بهاره برای ۱۰ تا ۱۷ اسفندماه است که در حوزه‌های پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار و شیرینی و شکلات کار خواهد بود. در حال حاضر ثبت‌نام‌ها شروع شده و این کار را با حضور واحدهای صنفی پروانه‌دار شروع کردیم.
وی ادامه داد: حجم کاری که در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم انجام می‌شود بسیار گسترده و بزرگ است. از ابتدا که کالا وارد می‌شود، باید کارشناسی قیمت شود، داخلی باشد و کالاهایی که مشابه داخلی ندارند، می‎توانند خارجی استفاده شوند. این کارشناسی اولیه از لحاظ کیفیت، قیمت و نوع ساخت انجام می‌شود و در نهایت قیمت پلمپ شده و نمونه کالا در غرقه نصب خواهد شد.
بنانژاد خاطرنشان کرد: ما معمولا در نمایشگاه نماینده مستقر از حوزه تعزیرات حکومتی داریم، یعنی یک قاضی کشیک به صورت ویژه آنجا حضور دارد و به بررسی شکایات، مسائل و مشکلات در رابطه با عرضه کالا در همان محل پرداخته و حکم صادر می‌شود. بخشی را نیز برای توزیع کالاهای تنظیم بازاری داریم که هر مقدار کالا تنظیم بازاری که ستاد یا کاگروه تنظیم بازار استان برای نمایشگاه تخصیص دهند، عرضه خواهیم کرد.
رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه ما در شرایط سختی از لحاظ کشوری قرار داریم، تصریح کرد: شرایط کنونی کشور به نوعی جنگ اقتصادی است و شاهد هستیم که در کارگروه تنظیم استانی و ستاد تنظیم بازار کشوری تمام هم و غم مسئولان این بوده که برای تامین کالای اساسی، تامین ارز برای تهیه آن و توزیع این کالاها، سیاست‌های خاص خود را اجرا کنند تا کمبودی در کالایی نداشته باشیم. این موارد تا حدودی مدیریت شده و ضعف‌هایی نیز وجود دارد که به مسائل جهانی و تحریم‌ها بر می‌گردد.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر این استقبال به تدریج کم شده و این به لحاظ حاشیه سود پایینی است که کالاها دارند. رقابتی شدن فروش کالا و رکود در بازار، حاشیه سود را پایین آورده است. در نمایشگاه هزینه غرفه نیز تحمیل می‌شود و باید تخفیفی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد در عرف بازار روی کالا بدهند که در نتیجه معمولا استقبال مقداری محدود می‌شود.
بنانژاد گفت: در نمایشگاه عرضه مستقیم تولید و صنعت را داریم و شرکت‌ها نیز در آنجا حضور دارند. کالاهایی که در نمایشگاه عرضه می‌شوند ممکن است صرفا تولیدکنندگان استان خودمان نباشد، گاه افرادی در نمایشگاه حضور می‌یابند که تولیدکننده استان‌های دیگر هستند.
رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص توزیع مرغ و گوشت منجمد تنظیم بازاری، عنوان کرد: روزانه حدود ۳۰ تن مرغ، نزدیک به۱۰ درصد مصرف مشهد توزیع می‌شود. دو هفته است که هر روز ۳۰ تن مرغ مصرف می‌شود اما همچنان این مصرف وجود دارد. در زمینه گوشت منجمد نیز این وضعیت را به همین شکل داشتیم. از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار تن گوشت منجمد توزیع شده که مقدار آن حدود ۷ تا ۸ برابر سال گذشته است.
وی بیان کرد: نرم‌افزاری به صورت پایلوت در بجنورد انجام شد که امیدواریم بتوانیم در مشهد نیز آن را اجرا کنیم. در این نرم‌افزار، کد ملی سرپرست خانوار ثبت می‌شود که به کنترل بازار و توزیع عادلانه کمک می‌کند. تلاش می‌کنیم تا هفته آینده این نرم‌افزار را در مشهد اجرایی کنیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.