گیلان- ماکان پدرام گفت: اجرای توسعه پروژه‌های راهسازی در مناطق مختلف بخصوص در نقاط محروم و روستاها یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل راه و شهرسازی گیلان است.

توسعه پروژه‌های راهسازی در مناطق محروم گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان ، ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در جلسه راه و شهرسازی استان با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از افتتاح ۷۱ پروژه عمرانی خبر داد و گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای ارائه خدمات دولت است و اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز همزمان با این ایام۷۱پروژه را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال افتتاح می‌کند.

وی افزود: این طرح‌ها شامل افتتاح ۴۹۲واحد مسکن مهر درسراسراستان گیلان، به‌سازی و روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی، احداث، بهسازی و روکش راههای روستایی و احداث۷دستگاه پل ارتباطی است.

پدرام ادامه‌داد: اجرای پروژه‌های راهسازی درمناطق مختلف بخصوص در نقاط محروم و روستاها یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل راه و شهر سازی گیلان است که در طی سالهای اخیر برای بهبود جبران عقب‌ماندگی در مناطق روستایی و بهبود کیفیت زندگی مردم بیشتر شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خاطرنشان‌ کرد: احداث و بهسازی محورهای مواصلاتی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شتاب بیشتری به خودگرفته، به طوریکه در جهت توسعه و بهسازی و آسفالت شبکه راههای استان گیلان به منظورتامین ایمنی عبور و مرور وسائط نقلیه و ایجاد بستری امن وتسهیل درآمد و شد و کاهش تصادفات در محورهای استان در بعد از انقلاب اسلامی اقدامات مهم و اساسی صورت گرفته که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: طول جاده‌های این استان از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر در قبل از انقلاب، اینک به بیش از ۱۱ هزار ۱۵۱کیلومتر رسیده است اما با توجه به روند روبه رشد فعالیت های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی وگردشگری، بهسازی و توسعه راهها به عنوان اساسی‌ترین و مهمترین محور توسعه استان جایگاه خاصی می‌یابد و تلاش می‌شود، تا با گسترش آنها شرایط مطلوبتری را برای رونق بخشیدن به صنعت حمل ونقل واقتصاد گیلان مهیا سازیم.

پدرام اضافه کرد:در مدت چهل ساله انقلاب بالغ بر ۹هزار و ۲۴۵کیلومتر راه روستایی احداث شده و ۴هزار و  ۸۷۲کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده است. همچنین یک هزار و ۸۷۱کیلومتر آسفالت راه اصلی و فرعی و ۵۸.۵کیلومتر آزاد راه و۱۶۸ کیلومتر راه آهن اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: در بخش مسکن نیز تا قبل از انقلاب‌اسلامی هیچگونه اقدامی درخصوص ساخت و واگذاری مسکن به متقاضیان صورت نگرفته بود اما پس از پیروزی انقلاب یک هزار و ۶۱۵ واحد مسکونی اجاره به شرط تملیک ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بالغ بر ۵۱هزار و ۳۷۰ واحدهای مسکن مهر ساخته شده استان گیلان در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۴۱هزار و ۳۳۸ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.