مدیر عامل شرکت OMV اتریش گفت تهدید شرکت‌های آلمانی فعال در پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا توسط سفیر آمریکا به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

بی‌اعتنایی شرکت اتریشی به تهدیدهای آمریکا

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، اوایل ماه جاری، شرکت‌های فعال در طرح ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲، نامه ای تهدید آمیز از سفیر آمریکا در آلمان دریافت کردند.

در این نامه، ریچارد گرنل، نسبت به احتمال اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه شرکت‌های حاضر در پروژه نورد استریم ۲ به شرکت‌های آلمانی هشدار داده بود.

رینر سیله، مدیر شرکت اتریشی OMV، یکی از شرکت‌های حاضر در نورد استریم ۲، از اجرای این پروژه دفاع کرده و با رد انتقادات آمریکا در این‌باره گفت این رفتارهای آمریکا برآمده از تمایل این کشور برای فروش گاز خود به اروپا است.

وی گفت: اگر آمریکا می خواهد گاز خود را با یک قیمت قابل رقابت به اروپایی‌ها پیشنهاد دهد پس نباید نگران چشم انداز ورود گاز روسیه به اروپا از خط لوله نورد استریم باشد.

مدیر عامل OMV با انتقاد شدید از نامه تهدید آمیز ارسال شده به شرکت‌های آلمانی از سوی سفیر آمریکا، گفت به عنوان یک شرکت اتریشی چنین نامه ای دریافت نکرده‌ایم اما این اقدام تهدید آمیز علیه شرکت‌های آلمانی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سیله ادامه داد: این نشان دهنده تغییر در سیاست خارجی واشنگتن است که به جای همکاری با متحدین به دنبال تقابل با آنهاست و من در این‌باره ابراز تأسف می کنم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.