رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با نیکولاس مادورو همتای ونزوئلایی خود، از وی درباره تحولات اخیر این کشور به صورت قاطع حمایت کرد.

اردوغان از مادورو قاطعانه اعلام حمایت کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دستیار ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و «نیکولاس مادورو» همتای ونزوئلایی وی خبر داد.

بر اساس این گزارش، اردوغان در این تماس تلفنی با «برادر» خطاب کردن مادورو، گفت که «ترکیه در کنار او خواهد ایستاد».

گفتنی است که ونزوئلا از صبح چهارشنبه، صحنه تحولات سیاسی و اعتراضات ضددولتی بوده است.

روز چهارشنبه دقایقی پس از آنکه رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور این کشور خواند؛ آمریکا اعلام کرد که وی را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در پی به رسمیت شناختن رئیس کنگره ملی ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این کشور، از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی خواست کناره گیری کند.

وی همچنین دولت ونزوئلا را تهدید کرد در صورتی که از این کار سر باز بزند، آمریکا همه گزینه ها را روی میز دارد.

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز خواستار کناره گیری مادورو از ریاست جمهوری ونزوئلا و کمک ارتش این کشور به تلاش هایی شد که به ادعای وی برای بازسازی دموکراسی در حال انجام است.

در همین حال، ساعاتی پس از به رسمیت شناخته شدن «خوان گوایدو» رئیس کنگره ملی ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این کشور از سوی واشنگتن، دولت مادورو اعلام کرد تمامی دیپلمات های آمریکایی ۷۲ ساعت وقت دارند که از کاراکاس خارج شوند.

وی این سخنان را در جمع شمار زیادی از هواداران خود در پایتخت ونزوئلا ایراد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.