یزد - محمد زاده رحمانی گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۷۱طرح عمرانی فرهنگی وبهداشتی و صنعتی در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

۷۱طرح عمرانی  فرهنگی وبهداشتی در شهرستان بافق افتتاح خواهد شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت : در شهرستان بافق به مناسبت ایام الله دهه فجر ۷۱طرح عمرانی بهداشتی و فرهنگی و صنعتی  با اعتباری بالغ بر۱۴۳میلیارد تومان به بهره برداری خواهد  رسید .

وی افزود  : ۱۷اولویت مهم در این شهرستان  در دستور کار فرماندار ی و مسئولان شهرستان قرار گرفته  که ایجاد  و توسعه صنایع جوار معدنی ، توسعه  گردشگری  ، توسعه  صنایع ریلی  ، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی  کشاورزی با محوریت  خرما  و جنگل های دست کاشت  از مهمترین اولویت های این  شهرستان است .

محمد زاده رحمانی در مورد زیر ساختهای گردشگری این  شهرستان نیز گفت :  تمام  عناصر گردشگری در این شهرستان  جمع شده  و در ۲سال گذشته ۱۱اقامتگاه بوم گردی در این  شهرستان به افتتاح رسیده  ودر۳سال گذشته دومین هتل این شهرستان به افتتاح شده  و استحکام و مرمت بافت تاریخی نیزدر دستور کار قرار گرفته و موزه های وحشی بافقی ،موزه های آهن و  فرهنگ نیز در حال راه اندازی است .

وی درمورد آثار تاریخی ثبت  شده این شهرستان نیز گفت : از ابتدای این دولت  تاکنون ۳اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده  و بیش از۱۵۰ اثار تاریخی در فهرست ثبت ملی قرار دارد .

فرماندار بافق از  ساخت بیمارستان ۹۶ تختی در این شهرستان خبر داد و افزود : ایجاد  راه اسفالتی  برای تمام روستاهای  شهرستان ، اجرای ۳۵کیلومتر آسفالت جاده های بین مزارع و تبدیل شدن این  شهرستان به  پایدار ترین شبکه  برق  کشور از مهمترین اقدامات  صورت گرفته شده در این شهرستان است .

 وی از اغاز طرح گاز رسانی به  دهستان کوشک خبر داد و خاطر نشان ساخت : و این طرح  در  دهه فجر به بهره برداری می رسد.

زاده رحمانی  تصریح کرد:  در حال حاضر ۱۲هزار دانش اموز در مقاطع تحصیلی در این  شهرستان  مشغول  به تحصیل  هستند و  این  شهرستان که تا قبل ا زانقلاب از  واحد ها ی اموزش عالی محروم بود  به برکت انقلاب  هم اکنون از این  واحد های اموزش عالی بهره مند است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.