امیر سرتیپ دوم ذبیح الله بهمن زیاری از اجرای رکورد جدید این تیپ در اجرای عملیات واکنش سریع و حضور به موقع در منطقه رزمایش خبر داد.

رکوردزنی تیپ ۵۵ هوابرد در انتقال سریع نیرو به منطقه رزمایش

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم ذبیح الله بهمن زیاری فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در گفت وگویی با اشاره به ماموریت ذاتی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز اظهار داشت: ما در این رزمایش پس از بارگیری آمادهای هوایی تیپ متشکل از آمادهای ده گانه تسلیحات، مهمات، خودروهای تاکتیکی، انواع خمپاره‌ها، خمپاره اندازها و تیربارها به سمت منطقه عمومی رزمایش حرکت کردیم.

وی افزود: نیروهای واکنش سریع تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در فاصله زمانی کمتر از ۴۵ دقیقه با تمامی تجهیزات و سازوبرگ نظامی و دریافت جیره غذایی ۷۲ ساعته، توسط ۸ فروند هواپیمای سی ۱۳۰ از پایگاه شهید دوران شیراز به منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آمده و ضمن اجرای عملیات تازش هوایی و فرود گردانی عقبه دشمن را مسدود کردند.

فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز سرعت حضور این تیپ در صحنه رزمایش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این تیپ تهاجمی توانست در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش برساند که در واقع نوعی رکورد در انتقال نیرو محسوب می شود.

امیر سرتیپ دوم زیاری گفت: تیپ ۵۵ هوابرد همچنین با تعقیب نیروهای در حال فرار دشمن و انهدام نفرات و تجهیزات باقیمانده، عملیات الحاق با یگان‌های زرهی را با موفقیت انجام دادند.

وی اجرای عملیات بارریزی آمادهای‌ هوایی را از دیگر اقدامات تیپ ۵۵ هوابرد شیراز عنوان کرد و افزود: این تیپ در کمترین زمان ممکن و بعد از ده قیقه از فرود نیروهای تکاور، توانست ۲۱ دستگاه موتور سیکلت و خودروهای تاکتیکی مجهز به سلاح موشک انداز ۱۰۷ میلیمتری و همچنین خمپاره‌های سنگین و انواع تیربارها را از طریق هوا حمل و در منطقه رزمایش جهت استفاده یگان‌های واکنش سریع پرتاب و بارریزی کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.