یکی از مراجع تقلید گفت: امروز مردم دنیا از مادی‌گری خسته شده اند و پناهگاهی بهتر از اسلام و مذهب اهل بیت نمی یابند؛ باید با برنامه ریزی مناسب جلوی اسلام ستیزی و شیعه ستیزی را با این قبیل برنامه‌ها بگیریم.

آیت الله مکارم شیرازی: اسلام بهترین پناهگاه برای مردم خسته از مادی‌گرایی است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار دست اندرکاران برگزاری همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان که قرار است در مشهد مقدس برگزار شود، با بیان اینکه آستان قدس برکات فراوانی دارد، گفت: در اوایل انقلاب اسلامی که مرحوم آیت الله طبسی کنگره ای جهانی در تبیین شخصیت حضرت امام رضا(ع) برگزار کردند و ما موضوع مناظرات امام رضا(ع) را تبیین کردیم.

وی با بیان این که مناظرات حضرت امام رضا(ع) بسیار جالب و دقیق است، یادآورشد: ادبیات به‌کار رفته در مناظرات حضرت در عین حال که مسالمت آمیز است اما با این وجود دارای استدلال‌های قوی، منطقی و جامع است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: یکی از دلایلی که سبب شد حضرت موضوع ولایتعهدی را بپذیرند همین مساله بود؛ چراکه آن زمان رسانه ای در کار نبود و حضرت با پذیرش ولایتعهدی حقانیت اسلام و اهل بیت(ع) را در برابر رؤسای مذاهب دیگر ثابت کردند و از طریق دربار مأمون منتشر شد.

وی برگزاری کنگره امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان را اقدامی ارزنده در راستای اثبات حقانیت اهل بیت(ع) ارزیابی و تصریح کردند: سزاوار است این گونه همایش‌ها با دعوت از اندیشمندان و نخبگان اسلامی و دیگر ادیان ادامه پیدا کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امروز دشمنان ما اسلام ستیزی و شیعه ستیزی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، تصریح کرد: برای مقابله با این تبلیغات منفی راه این است که ادیان توحیدی دست به دست هم دهند و در مقابل ظلم، ستم‌ها و بی عدالتی‌ها بایستند.

وی با اشاره به آیه شریفه «لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ» خاطرنشان کردند: پیام این آیه در شرایط کنونی بسیار قوی است و با تمام ادیانی که از در مسالمت آمیز وارد می شوند می توان زندگی مسالمت آمیز داشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روز به روز اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در دنیا در حال پیشرفت است، گفت: امروز مردم دنیا از مادی‌گری خسته شده اند و پناهگاهی بهتر از اسلام و مذهب اهل بیت نمی یابند؛ باید با برنامه ریزی مناسب جلوی اسلام ستیزی و شیعه ستیزی را با این قبیل برنامه‌ها بگیریم.

وی برگزاری کنکره بین المللی مقابله با جریان‌های تکفیری را در همین راستا ارزیابی و تصریح کرد: در این کنگره بزرگ، اندیشمندانی از کشورهای مختلف شرکت کردند و خوشبختانه دستاورد بسیار خوبی نیز به همراه داشت و عصاره این کنگره نیز به زبان‌های مختلف به چاپ رسیده است.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اطلاع رسانی کامل و دقیق از برگزاری همایش امام رضا(ع)، خطاب به مدیران محترم و دست اندرکاران برگزاری این همایش اظهار کرد: عصاره و چکیده همایش را به زبان های مختلف منتشر کنید تا مردم دنیا بیش از پیش در جریان حقانیت مکتب اهل بیت(ع) قرار گیرند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.