نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بین المللی بودن مشهد به دلیل وجود مقدس امام رضا (ع) در این شهر است.

بین المللی بودن مشهد به دلیل وجود مقدس امام رضا (ع) در این شهر است

به گزارش قدس آنلاین ،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: بنده یک خط قرمز دوبعدی در حوزه فرهنگی دارم که اگر رعایت شود، در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها حامی آقای استاندار و مدیران دستگاه‌ها خواهم بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: حفظ موقعیت و هویت شهر امام رضا(ع) و جلوگیری از فحشا و محرمات الهی، خط قرمز دوبعدی بنده در حوزه فرهنگی است. مطلقا نباید فحشا، منکرات و محرمات الهی انجام گیرد و از سوی دیگر هر فعالیتی که در استان صورت می‌گیرد باید مطابق با شئونات امام هشتم(ع) باشد زیرا ایشان محوریت کل کشور و نظام هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مشهد جز زیارت امام رضا(ع)، هیچ ویژگی دیگری برای معرفی به عنوان یک شهر بین‌المللی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت استاندار جدید خراسان‌رضوی تاکید کرد: استاندار جدید فردی عملگراست و این مسئه برای ما مایه خوشبختی است؛ لذا با همه وجود در خدمت ایشان هستم و از ظرفیت اجتماعی‌ و شخصی خویش برای یاری ایشان استفاده خواهم کرد. امیدواریم با حضور ایشان در استان خراسان رضوی طعم شیرین اقتصاد مقاومتی را بچشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه آقای رزم حسینی سابقه حضور در جبهه را دارند بیان کرد: ایشان موفقیت‌های چشمگیری در دفاع مقدس داشته‌اند و به عنوان میراث دار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز در جمهوری اسلامی دارای مسئولیت هستند. امیدوارم توفیق داشته باشیم در برنامه عملگرایی و جهادی ایشان در استان کمک کار باشیم.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: بنده هیچ‌گونه تحمیل سیاسی و شخصی نه برای استاندار و نه برای هیچ یک از مدیران نداشته‌ام و نخواهم داشت و قطعا از کمک نیز دریغ نخواهم کرد و توقعی وجود ندارد و در گذشته نیز چنین نبوده که برای مثال از استاندار بخواهم با بنده هماهنگی در بعد سیاسی داشته باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: بنده سرباز نظام و پای کار هستم و این گونه نیست که بگوئیم همه باید موافق و همراه بنده باشند و اعلام می‌دارم هیچ محدودیتی برای همراهی و کمک به استاندار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مشهدمقدس، صاحبی جز امام رضا(ع) ندارد، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و فعالیت‌ها حول ایشان شکل می‌گیرد؛ ایشان محور مجاوران و محور زائران داخل و خارج از کشور هستند و در واقع مشهد خصوصیت دیگری جز زیارت امام رضا(ع) ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی تصریح کرد: بر این اساس تمامی فعالیت‌هایی که در استان و شهر مشهد توسط استانداری و شهرداری مشهد صورت می‌گیرد باید محوریت حضرت لحاظ شود و در تمامی برنامه‌ها این محوریت باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تصور برخی افراد مبنی بر اینکه مسائل دینی مرجعیت خود را از دست داده و مسائل دیگری جایگزین شده‌اند، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که مرجعیت دین و روحانیت بیشتر نیز شده و حتی افراد لائیک دین را به عنوان مرجع قرار داده‌اند و مردم نیز در اموری که روحانیت در آن حضور دارند، اعتماد بیشتری نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید در فعالیت‌های مربوط به شورای قرآنی دامنه اقدامات بیشتر شود، گفت: آستان قدس و اوقاف در این حوزه فعالیت دارند و باید دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز بیشتر وارد این میدان شوند و شورای فرهنگ عمومی نیز در مسئله ترویج فعالیت‌های قرآنی ورود داشته باشند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.