نائب رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تأکید بر آمادگی این جنبش برای برگزاری انتخابات، چهار راهکار در راستای آشتی ملی و پایان اختلافات ارائه داد.

اعلام آمادگی حماس برای برگزاری انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد نوار غزه در دهانه آتشفشان قرار گرفته اما به برکت مقاومت و ایستادگی مردمش، در حال پیمودن مسیر پیروزی است.

وی طی اظهاراتی تلویزیونی تأکید کرد حماس برای آشتی با فتح از هر فرصتی استفاده می‌کند و برای تحقق آشتی با فتح بر پایه چهار اصل آماده است:

اول: برگزاری انتخاباتی که ملت در آن نمایندگان خود در تمامی سازمان‌ها –مجلس قانونگذاری، شورای ملی و ریاست تشکیلات خودگردان- را انتخاب کند، ما خواهان تکروی، تسلط، اکثریت نیستم و برای مشارکت درهر انتخاباتی آماده‌ایم.

دوم: برگزاری شورای ملی در هر مکانی خارج از فلسطین که تمامی گروه‌ها از جمله حماس و جهان در آن حاضر باشند و تصمیم‌های این مجلس برای بازگرداندن وحدت و پایان اختلافات را می‌پذیریم.

سوم: نشست چارچوب رهبری تمامی گروه‌ها تا در آن تصمیم‌هایی برای پایان اختلافات گرفته شود.

چهارم: تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از تمام گروه‌های فلسطینی که در پشت آن مجلس قانونگذاری منتخب قرار داشته باشد؛ ما تمام تصمیم‌های این مجلس برای پایان اختلافات را خواهیم پذیرفت.

العاروری سپس تأکید کرد فتح خواستار برگزاری انتخابات نیست، اما حماس برای برگزاری انتخابات کاملا آماده است.

توافق آتش‌بس دائمی با رژیم اشغالگر امضا نکرده‌ایم

العاروری در ادامه گفت حماس هیچ زمانی با رژیم اشغالگر توافق آتش‌بس یا صلح دائمی امضا نکرده است بلکه وارد نبرد با این رژیم شده و هر نبردی، توافقاتی به همراه دارد.

وی افزود: آخرین جنگ بزرگی که با اشغالگر داشتیم جنگ 2014 بود که توافق‌های‌ آتش‌بس در پی داشت. توافق های اخیر مربوط به راهپیمایی‌ بازگشت یا مقاومت و سلاح آن نبوده؛ بلکه به درگیری‌های مستقیم در نوار مرزی (طی راهپیمایی‌های بازگشت) پایان داد و در مقابل، رژیم اشغالگر نیز تعهدهایی را اجرایی کرد.از جمله این تعهدها، توقف حملات به غزه در تمام اشکال، گسترش دامنه صید و ایجاد گذرگاه دریایی است 

نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان بر تلاش‌ برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.