شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیسبوک اعلام کرد روزانه یک میلیون حساب جعلی در بزرگ‌ترین شبکه‌ی مجازی مسدود می‌شوند.

فیسبوک روزانه یک میلیون حساب کاربری جعلی مسدود می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیسبوک در کنفرانس سالانه DLD در مونیخ آلمان اعلام کرد که فیسبوک مبلغ ۷.۵ میلیون دلار برای ایجاد موسسه اخلاق در هوش مصنوعی اهدا خواهد کرد و با دولت آلمان در رابطه با برقراری امنیت انتخابات در این کشور همکاری می‌کند.

در اینجا خلاصه و برخی از نکات برجسته‌ای از سخنان ۲۰ دقیقه‌ای سندبرگ آمده است. او گفت: 

«از آنجایی که جهان امروزی، مرتبط با فناوری اطلاعات است و مردم می‌توانند از فناوری در جهت تقویت ارتباطات خود استفاده کنند به نوعی تحت حمله افرادی است که می‌خواهند از اطلاعات افراد جاسوسی کرده و به نفع شخصی خود استفاده کنند. مثل هکرهایی که درصدد تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری به نفع خود هستند»

سندبرگ گفت:

«در چند سال گذشته، فیسبوک واقعا تحت فشار زیادی در همین خصوص بوده است. ما خوب می‌دانیم که باید در انجام کارهای امنیتی بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم ریسک‌هایی را که بسیاری از افراد به وجود می‌آورند، کنترل کنیم. ما باید سریعا سوءاستفاده‌ها را متوقف کنیم و برای محافظت از اطلاعات افراد بیشتر تلاش کنیم. اعتماد مردم به ما، به کارهایی بستگی دارد که انجام می‌دهیم و باید اعتماد آن‌ها را به دست آوریم.»

شریل سندبرگ / Sheryl Sandberg

او به پنج مورد که فیسبوک روی آن‌ها تمرکز کرده، اشاره کرد:

ایمنی:

این شرکت در حال حاضر دارای ۳۰ هزار کارمند در این زمینه است که ۳ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۷ بوده و برای مقابله با مشکلات امنیتی، تکنولوژی‌های جدیدی ایجاد کرده‌اند؛ از جمله استفاده از هوش مصنوعی. سندبرگ در این خصوص گفت:

اگر می‌خواهید بدانید که یک شرکت روی چه موضوعی تمرکز می‌کند، به جایی که پول را خرج می‌کند نگاه کنید، ما سالانه هزینه‌های میلیارد دلاری را صرف امنیت می‌کنیم.

تداخل انتخابات:

او اذعان کرد که فیسبوک در سال ۲۰۱۶ در خصوص کنترل این پلتفرم در انتخابات آمریکا و انتشار تبلیغات و پیام‌های غلط انتخاباتی اصلا موفق نبوده است. او به مشارکت جدید آلمان در انتخابات اشاره کرد و گفت که این شرکت تمام تلاش خود را در خصوص بررسی پیام‌های انتخاباتی در آلمان می‌کند.

حساب‌های دروغین:

شریل سندبرگ در خصوص حساب‌های دروغین ایجادشده در فیسبوک برای انتشار اخبار جعلی چنین اظهار نظر کرد:

ما هر روز بیش از یک میلیون حساب جعلی را مسدود می‌کنیم، حتی گاهی اوقات به‌محض شناسایی جعلی بودن حساب کاربری جدیدی آن را مسدود می‌کنیم.

محافظت داده‌ها:

سندبرگ به این نکته اشاره کرد که فیسبوک در مدیریت پلتفرم خود خوب عمل نکرده‌ است. سندبرگ گفت که مردم به فیسبوک برای حفاظت از اطلاعاتی که در اختیارش قرار می‌دهند، اعتماد دارند.

شفافیت:

سندبرگ در رابطه با شفافیت ایجادشده در راستای تبلیغات در این پلتفرم چنین اظهارنظر کرده است:

این شرکت ابزارهای جدیدی را به وجود آورده که مردم می‌توانند کسانی را که تبلیغ می‌کنند، ببینند و بفهمند چه کسانی در فیسبوک تبلیغ کرده‌اند.

سندبرگ همچنین تا حدودی به‌صورت ناخوشایندی در مورد تنظیم مقررات گفت: «این شرکت کاملا درک می‌کند که احتمالا به سمت دورانی می‌رود که دولت‌ها به خاطر ترس از شرکت‌های بزرگ فناوری، در حال ایجاد محدودیت‌های جدیدی هستند. او گفت که فیسبوک از مقررات «حق قانونی افراد» پشتیبانی می‌کند و اضافه کرد که دولت‌ها در حفاظت از شهروندان نقش مهمی دارند».

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.