فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: مقارن با ایام الله فجر ۴۰ سالگی انقلاب و با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» بیش از 40 ویژه برنامه قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از ۴۰ ویژه برنامه توسط قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در ۴۰ سالگی انقلاب
به گزارش قدس آنلاین ، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان ظهر امروز در اولین جلسه کمیته مراسم ستاد بزرگداشت دهه فجر که در قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام دهه شهادت فاطمیه، گفت: امیدواریم امسال ویژه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، پیش‌بینی کردند که این انقلاب در منطقه فراگیر می‌شود و باید جلوی این انتشار را گرفت، اما امروز شاهدیم بعد از گذشت ۴۰ سال با وجود همه دشمنی‌ها و تلاش‌ها، انقلاب اسلامی اقصی نقاط منطقه و حتی دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. 

وی ادامه داد: با تدابیر مقام معظم رهبری و همراهی مردم، با وجود همه این فشارهای روانی و تبلیغاتی، ما در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب یا به عبارتی دیگر بلوغ دوم انقلابمان هستیم.

امیر آذریان اظهار کرد: در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب، ما در سازمان‌ها و ارگان‌ها باید دستاوردهای کلان جمهوری اسلامی را چنان نشان دهیم که با یک نگاه همه ببینند و بدانند در این ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی چه اتفاقات مبارکی در ایران رخ داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا افزود: جایگاه هر کشوری از نظر بین‌المللی به قدرت آن کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز مطالعاتی غربی‌ها اعلام کرده که برای ارزیابی کشورهای قدرتمند جهان باید به ۳ مولفه قدرت ائتلاف سازی، نفوذ سیاسی و قدرت اقتصادی در آنها بررسی شود، اظهار کرد: با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری امروز ایران بعد از کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، روسیه و هند و قبل از رژیم صیهونیستی هفتمین و پیشرفته ترین قدرت نظامی و موشکی جهان است که این افتخار از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امیر آذریان تصریح کرد: دیروز روز پایانی رزمایش اقتدار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود و دستاوردهای این رزمایش هم شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه ۲، به وسیله امیر و فرمانده محترم نیروی زمینی ستاد هماهنگ‌کننده ارتش به زیبایی بیان شد.

وی اظهار کرد: در این رزمایش از تجهیزات و تسلیحات و موشک‌های اصلی ساخت داخل بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای استفاده کردند، یعنی هر چتر بازی که می‌پرید هم توپخانه می‌زد، هم هواپیما بمباران می‌کرد و هم تانک‌ها حرکت می‌کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با تصریح این مطلب که جابه‌جا کردن ۱۲ هزار نیرو و تسلیحاتی مانند تانک، توپ ظرف مدت ۷۲ ساعت از ۱۷ استان کشور به منطقه رزمایش کار ساده‌ای نیست، اظهار کرد: در واقع در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با برگزاری این رزمایش باشکوه، یک امنیت پایداری را به ملت بزرگ ایران هدیه کرد.

وی اضافه کرد: درخصوص تسلیحات و تجهیزات نظامی ارتش ایران قبل از پیروزی انقلاب، بزرگ‌ترین واردکننده سلاح بوده و بیشترین بودجه نظامی ایران صرف واردات سلاح می‌شد تا ایران ژاندارم منطقه باشد، اما اکنون بعد از تجربه هشت سال دفاع مقدس با حضور جوانان و تشکیلات جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح، همه تسلیحات تولید داخل و واردات آن صفر است.

امیر سرتیپ دوم ستاد آذریان با اشاره به این مطلب که ما در مباحث اقتصادی هم‌ رشد خوبی داشته‌ایم، تصریح کرد: شرایط فعلی اقتصادی به خاطر سوءمدیریت است و ما در بحث سرمایه‌گذاری خارجی، صادرات کالا، تولید و صادرات انرژی شرایط خوبی داریم و در حالی که صادرات نفت ایران همیشه در دنیا تاثیرگذار بوده، وابستگی نفتی نداریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با تصریح به اینکه در تولید علم و فناوری و مباحث هسته‌ای بعد از انقلاب در دنیا جایگاه خوبی کسب کرده‌ایم، اظهار کرد: درست است که در بحث هسته‌ای اتفاقاتی افتاد، اما می‌توانیم تلاش‌ها را از سر بگیریم، ما در بحث‌های هوا فضا هم پیشرفته‌ترین موشک‌ها و بهترین تانک‌ها را داریم و اولین هواپیمای کوثر بومی شده اکنون به مرحله تولید رسیده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد آذریان گفت: در فناوری نانو، صنایع خودروسازی و حمل نقل پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست.

وی اضافه کرد: تمام تجهیزات و تسلیحات در منطقه شمال شرق کشور یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح بومی است و ما نمی‌توانیم همه این رزمایش‌ها را رسانه‌ای کنیم، اما مطمئن باشید هر سلاح جدیدی که بخواهیم استفاده کنیم، اول در یک رزمایش آزمایش می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا ادامه داد: یک پروژه بسیار مهم در قرارگاه شمال شرق کنسروه کردن تانک‌های T82 است، یعنی تانک‌ها را به مرحله اول و صفر می‌بریم.

امیر آذریان افزود: در حال حاضر یگان‌های نیروی زمینی ارتش به اتفاق نیروهای مرزبانی در مرز شرقی کشور مستقر هستند و شبانه‌روز خدمت می‌کنند که امنیت پایدار ما در منطقه خدشه‌دار نشود.

وی با بیان اینکه رصد امنیتی ما در مرزها بسیار قوی است و اجازه نمی‌دهیم حتی فکر تجاوزات مرزی در ذهن دشمنان شکل بگیرد، یادآور شد: قدرت بازدارندگی و توان دفاعی بسیار بالای ما نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا در تشریح برنامه‌های دهه فجر گفت: شعار اصلی و محوری دهه فجر امسال «افتخار به گذشته و امید به آینده» است.

امیر آذریان افزود: جمعه ۱۲ بهمن ماه روز «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال مکتب فکری امام (ره)، نصرت الهی و ولایت‌مداری» نام گرفته که در این روز موتورسواران ارتش از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد تا میدان شهدا می‌آیند و در میدان شهدا با حضور مسؤولان استانی ماکت هواپیما گلباران می‌شود و بعد از آن همگی برای ادای فریضه جمعه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شویم.

وی با بیان اینکه ۱۳ بهمن ماه به عنوان «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال مردم سالاری دینی، استقلال و آزادی» نام گرفته است، اظهار کرد: یکشنبه ۱۴ بهمن که روز فناوری فضایی است «انقلاب اسلامی،۴۰ سال اعتماد به نفس ملی، خودباوری و پیشرفت علمی» و دوشنبه ۱۵ بهمن، روز «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال مقاومت، انقلابی گری و استکبارستیزی» نامگذاری شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه ما در بحث‌های فرهنگی لازم است بیشتر تلاش کنیم، ادامه داد: سه شنبه ۱۶ بهمن «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال مجاهدت فرهنگی، تمدن‌سازی و امت اسلامی»، چهارشنبه ۱۷ بهمن روز «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال دین‌مداری، نهضت قرآنی و زمینه‌سازی ظهور مهدوی(عج)» و پنج شنبه ۱۸ بهمن، روز «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال ایثار، جهاد فی سبیل الله و شهادت‌طلبی» نامیده شده است.

امیر آذریان با بیان اینکه نوزدهم بهمن ماه با عنوان «انقلاب اسلامی، ۴۰ سال نفی وابستگی، مقابله با تحریم و تهدید و خوداتکایی» نامگذاری شده، افزود: روز بیستم بهمن ماه با عنوان «انقلاب اسلامی، 40 سال الگوی فاطمی(س)، تحکیم بنیان خانواده و افتخارآفرینی زنان ایرانی»، روزبیست‌ویکم بهمن ماه با عنوان «انقلاب اسلامی، امنیت همه‌جانبه، اقتدار ملی و عزت‌آفرینی» و بیست‌ودوم بهمن ماه با عنوان «22 بهمن تماشایی، جشن پرشکوه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی» نامیده شده است.

وی تصریح کرد: در ایام الله فجر  ۴۰ سالگی انقلاب و با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» بیش از 40 ویژه برنامه قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در خراسان رضوی برگزار می‌شود که برگزاری نمایشگاه اقتدار نظامی ارتشیان ایران، غبارروبی مزار پاک شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها است.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی، شعرخوانی، داستان‌خوانی، مقاله‌نویسی، خاطره‌نویسی و قرآنی با محوریت حفظ سوره مبارکه فجر در میان سطوح‌ها و گروه‌های یگان، سازمان، پایور، وظیفه و خانواده برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک با حضور استاندار خراسان رضوی، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، دیدار با جانبازان انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، مراسم جشن روز نیروی هوایی در 19 بهمن ماه، برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، الگوی موفق بانوان فداکار و همراه ولایت در 20 بهمن ماه، نورافشانی در جبل النور کوهسنگی و چند نقطه از شهر مشهد و نیز شرکت پرشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن ماه از دیگر برنامه‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در دهه فجر امسال است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.