مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی از انجام مقدمات انتقال 2 دستگاه خودرو پلتفرم نجات مجهز به نردبان اطفاء حریق 72 متری به آتش‌نشانی شهرداری مشهد خبر داد.

تجهیز آتش‌نشانی مشهد به 2 دستگاه خودرو پلتفرم مجهز به نردبان 72 متری
به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، احمد یزدان‌پناه با اشاره به سفرش به کشور ایتالیا که به منظور بازدید از کارخانه سازنده پلتفرم‌های امداد و نجات انجام شده بود، اظهار کرد: در این سفراز مراحل نهایی ساخت 2 دستگاه پلتفرم امداد ونجات مجهز به نردبان بلند مرتبه اطفاء حریق بازدید و مقدمات انتقال آنها به کشور انجام شد.
وی افزود: با توجه به اعلام نیاز سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد به این تجهیزات به عنوان نهادی که با جان و مال مردم در ارتباط است، کار بررسی و شناسایی شرکت‌های سازنده داخلی و خارجی این خودروهای ویژه به واحد بازرگانی سازمان همیاری به عنوان تامین کننده لوازم، تجهیزات، و خدمات موردنیاز حوزه شهری واگذار شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهردای‌های خراسان رضوی با اشاره به توانمندی‌های سازمان همیاری در حوزه تجارت  بین‌الملل بیان کرد: این تجهیزات نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم در حوادث احتمالی و موفقیت آتش‌نشانان در عملیات‌های مختلف به ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه خواهد داشت.
یزدان‌پناه ادامه داد:علی‌رغم قرارگرفتن کشور در شرایط تحریم با اقدامات کارشناسی و روابط خوب تجاری سازمان همیاری با تولیدکنندگان خارجی تلاش کردیم به عنوان خدمتی دیگر در حوزه تامین نیاز شهرداری‌ها برای اولین بار در کشور امکان تجهیز آتش‌نشانی مشهد به خودروی پلتفرم نجات و نردبان‌های ویژه اطفاء حریق به ارتفاع 72 متر را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد:از این رو با توجه به بررسی‌های انجام شده و عدم امکان ساخت و تجهیز خودرو پلتفرم نجات توسط تولیدکنندگان داخلی سفارش ساخت این تجهیزات به یک شرکت ایتالیایی داده شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهردای‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 12 دستگاه از این پلتفرم‌های ویژه نجات و اطفاء حریق در دنیا ساخته شده  و در کشورهای مختلف استفاده می‌شود و مشهد به عنوان تنها شهر کشور به دو دستگاه از این خودروها مجهز خواهد شد.
یزدان‌پناه با اشاره به بازدیدهای انجام شده از کارخانه تولیدکننده پلتفرم‌های نجات در ایتالیا عنوان کرد: مراحل ساخت این تجهیزات هم‌اکنون به پایان رسیده که طی مذاکرات انجام شده با مدیران این شرکت در بازدید اخیر، مقدمات اولیه انتقال 2 خودرو پلتفرم نجات به کشور انجام شد. بر همین اساس تیم کارشناسی سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز در هفته جاری به منظور بازرسی و کنترل نهایی و دریافت آموزش‌های فنی و همچنین انجام آماده‌سازی‌های لازم برای انتقال پلتفرم‌های نجات به کشور در محل این شرکت ایتالیایی حضور خواهند یافت که پس از تایید نهایی این گروه، انتقال این تجهیزات به ایران انجام خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.