زنجان- موسی احمدلو گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از سبد انرژی سوخت‌های فسیلی به گاز اختصاص پیدا کرده است.

۸۲.۶ درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، موسی احمدلو مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در نشست خبری ظهر امروز( یک شنبه) با اذعان به اینکه قبل از  پیروزی انقلاب اسلامی فقط پنج شهر کشور گاز داشتند و این تعداد در حال حاضر به ۱۱۳۰ شهر و ۲۷ هزار  و۱۹۷ روستا  رسیده است، افزود: امروز همه ۲۱ شهر و  ۵۴۰ روستای استان تا پایان دهه فجر از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

احمدلو ادامه داد: همه  شهرک‌های صنعتی استان  از گاز بهره‌مند هستند و گاز کلیه واحدهای صنعتی و ۴۰ جایگاه سی ان جی  را تامین می کنیم.

وی با اشاره به قرارگرفتن خرمدره در اقلیم ۲ گفت: سازمان هواشناسی تغییر اقلیم را مشخص می کند، تاکنون تغییر اقلیم صورت نگرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بدهی مشترکان به این  شرکت اظهار داشت: ۹۷ میلیارد تومان مطالبات  شرکت ما است که ۲۵ درصد خانگی ۴۵ درصد صنعتی و ۳۰ درصد عمومی و سی ان جی است.

احمدلو در خصوص امکان اشتباه در قبوض صادر شده توسط این شرکت، گفت:۳۴۰ هزار مشترک در زنجان داریم که قبض صادر می شود و در صورت خطا در قبوض صادر شده، سیستم خود به خود اصلاح می کند.

وی در ادامه از بهره برداری گاز ۴۰۰۰ واحد در دهه فجر خبر داد و افزود: گاز ۳۵ روستای استان نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد که در مجموع  ۴۸میلیارد تومان اعتبار هزینه داشته است.

احمدلو  از شهرستان خرمدره به عنوان اولین شهرستان  سبز کشور یاد کرد و اظهارداشت: گازرسانی در شهر و روستاهای خرمدره به ۱۰۰ درصد رسیده است.

 این مقام مسئول در خاتمه تعداد روستاهای دارای سکنه استان  را  ۹۱۰ روستا عنوان کرد و گفت: تعداد ۵۴۰ روستا بهره‌ مند از گاز هستند.

وی ابراز کرد: آغاز عملیات گازرسانی در ۷۰۲ روستا تداوم دارد و تعداد نرخ خانوار روستایی بهره مند از گاز استان ۸۲.۶ درصد و خانوارهای شهری و روستایی بهره‌مند از گاز نیز به ۹۴.۳ درصد می رسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.