اظهارات دبیرکل حزب‌الله به شدت مورد توجه اسرائیلی‌ها قرار گرفت به ویژه آنکه این اظهارات نخستین واکنش از سوی سید حسن نصرالله به مسئله تونل‌ها بود.

اسرائیلی‌ها از ترس سید حسن نصرالله به مهمل‌بافی روی آورده‌اند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد جنبش حزب‌الله لبنان در پی اجرا شدن عملیات سپر شمال و اتهام‌هایی که اسرائیل به این جنبش وارد می‌کرد، سکوت اختیار کرد. مقامات اسرائیلی مدعی بودند حزب‌الله به شدت در تنگنا گرفتار شده است، اما وقتی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت کرد مقامات اسرائیلی همچنان مدعی شدند که وی در تنگنا قرار گرفته، ضعیف است و به شدت دچار تشویش شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد: «سید حسن نصرالله سکوتش را شکست. او به علت موفقیت درخشانی که ما در عملیات سپر شمال به دست آوردیم به شدت دچار تشویش شده است. او و افرادش برای در اختیار داشتن سلاح‌های غافلگیرکننده همچون این تونل‌ها که از مرزها فراتر می‌روند، تلاش بسیاری کردند. برخلاف آنچه سید حسن نصرالله می‌گوید حزب‌الله در سال‌ها و ماه‌های اخیر اقدام به حفر این تونل‌ها کرد، اما ما طی شش هفته این سلاح را به طور کامل از دست آن‌ها گرفتیم».

تل آویو موجی از تهدیدها را در پاسخ به سخنان سید حسن نصرالله به راه انداخت. اسرائیلی‌ها سخنان سید حسن نصرالله را تهدیدی تلویحی به جنگ آتی و تصرف الجلیل از طریق تونل‌های کشف نشده می‌دانند. مقامات اسرائیلی تهدید کردند حزب الله در صورتیکه اقدام به حمله به اسرائیل کند ضربه‌ای دریافت می‌کند که حتی نمی‌تواند تصورش را هم بکند (!).

اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان به شدت مورد توجه اسرائیلی‌ها قرار گرفت به ویژه آنکه این اظهارات نخستین واکنش از سوی سید حسن نصرالله به مسئله تونل‌ها بود. ناظران معتقدند اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص وجود تونل‌هایی که عملیات سپر شمال موفق به کشف آن نشد در چارچوب جنگ روانی قرار می‌گیرد.

هشام جابر، رئیس مرکز مطالعاتی خاورمیانه (غرب آسیا)  در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت: تهدیدهای اسرائیل علیه حزب الله تهدیدهایی انفعالی، شتابزده و مبهم بود در حالی که اظهارات سید حسن نصرالله، آرام، مورد اعتماد، قوی و راست بود و بسیاری از اسرائیلی‌ها خود به این مسئله اعتراف کرده اند.

وی افزود: سید حسن نصرالله در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی المیادین داشت به روشنی سخن گفت و اقدام اسرائیلی‌ها به کشف تونل‌هایی در شمال سرزمین‌های اشغالی را به تمسخر گرفت.  باید پرسید چطور می‌شود که اسرائیلی‌ها پس از گذشت دوازده سال نتوانسته بودند این تونل‌ها را کشف کنند. این تونل‌ها ارزشی ندارد و نیروهای یونیفل از کشف این تونل‌ها خبر داده بودند، اما نگفته بودند در چه تاریخی این تونل‌ها را کشف کرده اند. اگر این تونل‌ها قبل از سال ۲۰۰۶ حفر شده باشند که ارزشی ندارند و حتی نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز محسوب نمی‌شود. سید حسن نصرالله بر این مسئله تاکید کرد که در جنگ به کارگیری این تونل‌ها لزومی ندارد، و عملیات الجلیل که اسرائیل را ترسانده است، می‌توان بدون تونل یا با تونل طی چند ساعت انجام داد.

روحیه اسرائیلی‌ها تضعیف شده است، خود اسرائیلی‌ها اذعان کرده‌اند که سخنان سید حسن نصرالله را درست می‌دانند. سید حسن نصرالله به بسیاری از توانمندی‌های نظامی حزب‌الله اشاره نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.