همدان- شیرزاد جمشیدی گفت: بهره‌مندی از سامانه‌های تولید برق دوستدار محیط زیست و تقویت‌کننده پدافند غیرعامل را در استان در دستور کار داریم که بخشی از این برنامه در قالب راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اجرا شده است.

راه‌اندازی ۶ نیروگاه خورشیدی در استان همدان

به گزارش قدس آنلاین، شیرزاد جمشیدی معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان همدان  اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برای کاهش هدر رفت و بازگشت سرمایه‌گذاری برق استان، برای تبدیل و جمع‌آوری‌ ۳ هزار و ۷۸۶  برق‌ غیرمجازاقدام کرده است که کاهش هدر رفت ها در شبکه توزیع نقش موثری در افزایش بهره وری برق توزیع شده در شبکه و پایداری برق برای مشترکان دارد.

وی افزود: در بخش کاهش هدر رفت شبکه‌های توزیع برق استان نیز هدف گذاری شرکت رسیدن به ۱۰.۲ درصد بوده که تا پایان امسال این مهم محقق خواهد شد؛ بهره برداری از نیروگاه سی اچ پی و دیزلی یکی دیگر از برنامه‌های تدوین شده در حوزه کاهش هدر رفت برق است که امسال ۶ مگاوات با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شده است.

جمشیدی گفت: اکنون ۱۸ هزار و ۱۵۱ دستگاه کنتور دیجتیال با آنالوگ جایگزین شده است؛ همچنین امسال از ۱۰۰ کیلومتر برنامه تغییر شبکه توزیع برق مسی استان ۸۱ کیلومتر به کابل خود نگهدار تبدیل شده است و ترانسفورماتورهای کم‌ظرفیت و با هدر رفت‌ کمتر هم حدود ۱۵۰ دستگاه هدف برنامه‌  شرکت توزیع نیروی برق استان بود که با نصب ۲۲۷ دستگاه بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از سامانه‌های تولید برق دوستدار محیط زیست، گفت: تاکنون حدود ۶ نیروگاه ۵ مگاواتی خورشیدی را در استان را وارد مدار کرده‌ایم؛ همچنین نیروگاه خورشیدی بشیک تپه هم به  صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است؛ همچنین ۵ شرکت خصوصی با ۳۵ مگاوات اقدام های لازم را برای بهره برداری از نیروگاه های مشابه انجام دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.