خوزستان_ حجت الاسلام و المسلمین سپهر گفت: ما امروز نیاز به ارائه یک الگوی جامع داریم که بتواند اهداف برجسته و بی‌نظیر انقلاب را به جهان ثابت کند.

تاکید بر لزوم پرداختن رسانه‌ها به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ درنشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مطبوعات استان با موضوع برنامه های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دوشنبه ۸ بهمن برگزار شد، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره برنامه های فجر گفت: با توجه به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار گرفتیم، رسالتی سخت بر عهده داریم برای از دست دادن جوانانی که در راه پایداری انقلاب اسلامی رفته اند و امروز انقلاب را به ما سپرده اند.

جوروند عبور از تحریم را با همدلی ممکن دانست و برنامه های کمیته کار گروه فرهنگی و هنری در دهه فجر را غبارروبی مزار شهدا، دیدار با جانبازان قطع نخاعی، دیدار با خانواده شهدا و مدافعین حرم، برپایی نمایشگاه نقاشی و تاترهای خیابانی و صحنه ای درباره انقلاب و برگزاری نمایشگاه های مختلف، جلسات با مساجد، همایش های سیاسی و اجتماعی برشمرد.

وی از افزایش میزان بن های کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: از ۱۷ بهمن افتتاحیه نمایشگاه کتاب و در کنار آن نمایشگاه فضای مجازی و دیجیتال انجام می گیرد و برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز در دو سینمای اکسین و ساحل برنامه ریزی شده و به صورت همزمان نیز ۴۰ هزار گروه سرود در کشور همراه ۶هزار گروه در خوزستان اجرای موسیقی دارند.

نقش محوری خوزستان در فرهنگ

در ادامه جلسه حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تبریک چهلمین سالروز انقلاب اسلامی و بیان اینکه سهم خوزستان در هنر برجسته است و رسالت خبری به خصوص در نظام فرهنگی ایران اسلامی نقش محوری دارد، اظهار کرد: ما امروز نیاز به ارایه یک الگو جامع که اهداف برجسته  انقلاب را بتواند به جهان ثابت کند داریم، ما به دنبال حکومت اسلامی هستیم که برگرفته از آموزه های تشیع باشد و همانطور که امروز انقلاب در جهان تبدیل به یک الگو شده است و آموزه های انقلاب در دنیا تاثیر گذار است، این تاثیرات ماندگار باشند.

سید لطف الله سپهر گفت: نقش رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر این است که گذشته ایران قبل از پیروزی انقلاب را تبیین کند و انقلاب اسلامی را به درستی برای نسل امروز تشریح کند.

وی با بیان اینکه در دوره پیش از انقلاب  ۱۵۰ هزار دانشجو و امروز ۴۰ هزار دانشجو داریم، یادآور شد: امروز در تمام علوم برتر دنیا ایران جز ۱۸ کشور برگزیده دنیا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این مهم که ایران این تحولات عظیم را با وجود جنگ و تحریم ها بدست آورده، بیان کرد: رسانه تریبونی فراگیر است و جریانهای مختلف می تواند از خبرهای آن برداشت های خود را انجام دهد، بنابراین باید خبر عملکردهای مدیران را از زبان مسوولان استانی در پرداختن به ۴۰ سالگی انقلاب در حوزه های مختلف بررسی و انتشار دهند.

وی اضافه کرد: توجه به این نکته ضروری است که در ارائه این گزارشها نباید مبالغه شود و به همان میزان کم گویی نیز مناسب نیست.

لازم به ذکر است در پایان جلسه از تابلوی سی و هفدمین جشنواره فیلم فجر امسال در محل ارشاد خوزستان رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.