نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوانان باید ارتباط ولایی با امام هشتم (ع) را باور کنند.

جوانان باید ارتباط ولایی با امام هشتم (ع) را باور کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه عالی مطهری تهران که در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: نگاه انسان نسبت به مسائل مختلف متفاوت است، برخی نسبت به برخی رویدادها نگاهی طبیعی دارد که سبب می‌شود فرصت را از دست بدهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خداوند در دوران شما فرصت‌هایی قرار داده که اگر به هوش باشید باید از آنها استفاده کنید، چراکه در جریان طبیعی انسان به نقطه کمال هدفی خود نمی‌رسد، با اتکا به امکانات موجود استعدادهای شخصی هر فرد در مسیر محدود می‌تواند اقدام به حرکت کند.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌ها انسان می‌تواند جهشی کند که مسیر ۱۰ ساله را طی کند و استفاده از فرصت‌ها درهم شکننده محدودیت‌های توان و شرایطی بوده که حرکت ما را محدود کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) یک فرصت است، تاکید کرد: با رابطه ولایی می‌توان کل سرنوشت را در یک زیارت تضمین کرد، چراکه این امام زنده و ارتباط دو طرفه است، به همین دلیل با اولین سلام به حضرت، دل انسان تکان می‌خورد و به این معنا بوده که حضرت به شما سلام کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این ارتباط‌های دو طرفه اگر مورد توجه قرار بگیرد می‌توانید با یک زیارت تمام زندگی خود را اداره کنید، خیلی از بزرگان با زیارت این امام همه زندگی خود را تامین کرده اند و خود را به درجات اعلی رسانده‌اند.

وی افزود: مشکل ما این است برخی از حقایق را قبول داریم، اما باور نداریم، چراکه زمانی که باور کردیم سعی می‌کنیم آن را جدی گرفته و به مرحله اجرا برسانیم، بنابراین شما جوانان باید با توجه به شکوفایی عواطف دینی، ارتباط ولایتی را با ساحت امام هشتم(ع) باور کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: هر رشته تحصیلی کاربرد اقتصادی، اجتماعی و شخصی دارد ولی همه شخصیت اجتماعی و اقتصادی برای خودتان نیست، چراکه همه این موضوعات درگیری اجتماعی بوده، مهم این است انسان به کاربرد شخصی رشته‌ها دقت کند و امروز خود را دیروز خود تفاوت دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه کاربرد شخصی رشته‌های معارف بیشتر از کاربردهای موقعیت اجتماعی و اقتصادی بوده و دلیل این موضوع آن است انسان چشم به ایده‌ها و آرمان‌های اقتصادی ندارد، چراکه اگر چشم به آرمان اقتصادی داشته باشید در زندگی ضرر می‌کنید.

وی موقعیت اجتماعی را سراب به تمام معنا دانست و گفت: زمانی که انسان به آن می‌رسد، متوجه می‌شود که قبول مسؤولیت مانند چاه است، چراکه خود را در قبال دیگران مسؤول می‌داند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اگر در مسیر طلبگی توانستید خدمتی را در راه خداوند و ائمه انجام دهید توشه خوبی برای آینده خود دارید، اضافه کرد: اگر انسان مبانی باورمندی به ولایت اهل بیت تقویت کند، انسانی زندگی آرامی دارد و دغدغه‌های خود را نیز با توسل به ائمه به راحتی برطرف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر کسی بخواهد خدمتی به دین کند جز در عرصه انقلاب نمی‌تواند خدمت کند، کسانی که بیرون از انقلاب خدمت می‌کنند کار بی‌اثر و بی‌خاصیتی برای اسلام انجام می‌دهند، چراکه در حال حاضر انقلاب در مقابل تمام قوای استکبار قرار گرفته است

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.