پس از آنکه دولت آمریکا در اقدامی با هدف توقف صادرات نفت ونزوئلا، شرکت دولتی نفت این کشور را تحریم کرد، قیمت نفت روز سه شنبه اندکی افزایش یافت.

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پس از آنکه دولت آمریکا در اقدامی با هدف توقف صادرات نفت ونزوئلا، شرکت دولتی نفت این کشور را تحریم کرد، قیمت نفت روز سه شنبه اندکی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۱۸ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز ۱۵ سنت معادل ۰.۳ درصد رشد داشت و به رقم ۶۰ دلار و ۸ سنت رسید.

آمریکا علیرغم اختلافات سیاسی با ونزوئلا، همچنان یکی از عمده ترین خریداران نفت این کشور به شمار می رود، هرچند که میزان خرید نفت آمریکا از ونزوئلا در طی چند سال گذشته و همزمان با شدت گرفتن بحران اقتصادی این کشور رو به کاهش گذاشته است.

دولت آمریکا از خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا که هفته گذشته خود را رئیس جمهوری موقت معرفی کرد حمایت می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «در نتیجه تحریم های جدید، تمام اموال و منافع حاصل از اموال شرکت دولتی نفت ونزوئلا که در محدوده قلمرو آمریکا باشد مسدود شده و اشخاص آمریکایی از هرگونه معامله با این شرکت منع می شوند.»

این بیانیه اضافه کرده که «اشخاص فعال در بخش نفتی اقتصاد ونزوئلا نیز هدف تحریم قرار می گیرند.»

ونزوئلا دارنده بزرگترین ذخایر نفتی اثبات شده جهان و یکی از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

اما صادرات نفت ونزوئلا از ۱.۶ ملیون بشکه در سال ۲۰۱۷ به اندکی بیش از یک میلیون بشکه در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. این کاهش در حالی رخ می دهد که بحران سیاسی و اقتصادی این کشور را فرا گرفته است. به گفته ناظران، خبر تحریم نفتی ونزوئلا موجب شده تا موضوع اساسی بازار نفت یعنی مازاد عرضه برای مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.