گیلان-فرهاد دلق پوش گفت: گیلان از لحاظ توسعه یافتگی صنعتی در رتبه‌های یک تا ۱۰ کشور قرار دارد.

گیلان جزو ده استان برتر کشور در بخش توسعه یافتگی صنعت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان ، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ،گفت: صنعت گیلان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در یک شهر صنعتی متمرکز بود اما در ۴۰ سال گذشته بیش از ۳۵ محدوده، ناحیه و شهرک صنعتی در این استان راه اندازی شد.

وی افزود: استقرار صنایع بزرگی چون فولاد، سیمان، کانی غیرفلزی، غذا و دارو، باعث شد گیلان از لحاظ توسعه یافتگی صنعتی در رتبه‌های یک تا ۱۰ کشور قرار بگیرد.

دلق‌پوش، ادامه داد: یکی از افتخارات گیلان در بخش صنعت، تولید نانو داروی ضد سرطان است به طوری که نخستین استان کشور است که در این زمینه گام برداشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، افزود: قبل از پیروزی انقلاب، در این استان حدود ۱۲۰ واحد تولیدی با حدود ۱۷هزار فرصت شغلی فعال بود، این درحالی است که امروز گیلان در بخش صنعت، توانسته است، حدود ۸۲ هزار نفر را در بیش از سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی مشغول به کار کند.

دلق پوش، تصریح کرد: در دهه فجر امسال نیز ۲۷ واحد صنعتی و تولیدی نساجی، فلزی، سلولزی، پلاستیکی، شیمیایی و غذایی با بیش از ۱۳۳میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.