یک منبع رسمی اردنی اعلام کرد که وزیران خارجه شش کشور عربی در اردن گردهم می‌آیند.

 نشست ۶ کشور عربی در بحرالمیت؛ آیا سوریه محور اصلی مذاکرات خواهد بود؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک منبع در وزارت خارجه اردن اعلام کرد: وزیران خارجه عربستان، امارات، کویت، بحرین و اردن روز پنجشنبه نشستی مشورتی را در منطقه بحر المیت برای بحث درباره بحران های منطقه برگزار می کنند.

وی افزود: وزیران خارجه کشورهای یاد شده حضور خود در این نشست را که در کاخ ملک حسین در منطقه بحر المیت برگزارمی شود، قطعی کرده اند.

سازماندهی این نشست در سایه بحث های کنونی درخصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب صورت گرفت؛ به ویژه که کفه ترازو به نفع ارتش سوریه شده و مناطق گسترده ای را از عناصر مسلح بازپس گرفته است.

تونس نیز در سی ام ماه مارس سال جاری میزبان برگزاری اجلاس سالانه سران عرب خواهد بود.

عراق و لبنان و تونس خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شده اند و امارات نیز در ماه دسامبر سال گذشته سفارت خود در دمشق را بعد از قطع بودن روابط دیپلماتیک از سال ۲۰۱۳ میلادی بین ابوظبی و دمشق، بازگشایی کرد.

اما به نظر می رسد که عربستان همچنان درخصوص عادی سازی روابط با سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب مردد است.

بر اساس گزارش پایگاه عربی ۲۱ ، عاطف الطراونه رئیس مجلس نمایندگان اردن روز یکشنبه گفت که کشورش از حموده صباغ رئیس مجلس مردم سوریه برای شرکت در اجلاس اتحادیه پارلمان های عربی دعوت کرده است که قرار است ماه مارس آینده در شهر امان برگزار شود.

این درحالی است که یک تیم فنی اردنی چهارشنبه گذشته به دمشق رفت تا درباره امکان بازگشایی حریم هوایی سوریه به روی شرکت های هواپیمایی اردنی بحث و تبادل نظر کند.

اردن هفته گذشته کاردار جدید خود در سوریه را تعیین کرد.اردن از جمله اندک کشورهای عربی بود که درپی آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی، روابط و تماسهای خود با سوریه را حفظ کرد.

اردن و سوریه در ۱۵ اکتبر گذشته گذرگاه مرزی جابر – نصیب بین دو کشور را بازگشایی کردند. این گذرگاه به مدت سه سال بسته شده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.