نخست‌وزیر مالزی پس از لغو میزبانی کشورش برای مسابقات جهانی پارالمپیک شنای ۲۰۱۹، رژیم صهیونیستی را جنایتکار خواند.

ماهاتیر محمد: اسرائیل جنایتکار است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی پس از لغو میزبانی کشورش برای مسابقات جهانی پارالمپیک شنای ۲۰۱۹، رژیم صهیونیستی را جنایتکار خواند. این تصمیم به این علت گرفته شده است که ماهاتیر با صدور مجوز ورود اسرائیلی‌ها به کشورش به منظور شرکت در این مسابقه مخالفت کرده بود.

کمیته بین المللی پارالمپیک اوایل این هفته اعلام کرد مسابقات جهانی پارالمپیک شنای ۲۰۱۹ دیگر در مالزی برگزار نخواهد شد زیرا مقامات نمی‌توانستند تضمین کنند که اسرائیلی‌ها بتوانند در این رقابت‌ها حضور یابند. این رقابت‌ها که یک مسابقه مقدماتی برای رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ است، قرار بود از بیست و نهم ژوئیه تا چهارم اوت در شهر کوچینگ مالزی برگزار شود.

مالزی با اکثریت جمعیت مسلمان هیچ رابطه دیپلماتیکی با اسرائیل ندارد و ورود به این کشور با گذرنامه اسرائیلی ممنوع است، اما در سال ۲۰۱۷ به کمیته بین المللی پارالمپیک اطمینان داده بود که ورزشکاران صهیونیست واجد شرایط می‌توانند برای شرکت در این رقابت‌ها وارد این کشور شوند.

سال گذشته پس از روی کار آمدن دولت جدید در مالزی به ریاست ماهاتیر ۹۳ ساله که منتقد اسرائیل است، اوضاع تغییر کرد. در پی تصمیم این کمیته، ماهاتیر محمد در وبلاگ خود فهرست بلندی از رفتار ناعادلانه اسرائیل با فلسطینیان را ذکر کرد. وی اواخر روز دوشنبه در وبلاگ خود نوشت: "اسرائیل یک حکومت جنایتکار است و باید محکوم شود."

نخست وزیر مالزی افزود: "ما حق داریم از ورود اسرائیلی‌ها به کشورمان خودداری کنیم. وقتی جهان ما را برای این کار محکوم می‌کند، ما نیز حق داریم که بگوییم جهان ریاکار است."

از ماه مارس تاکنون، اسرائیل ۲۴۵ فلسطینی را در اعتراضات و درگیری‌های مرزی و همچنین در حملات هوایی و شلیک تانک شهید کرده است. این در حالی است که فقط دو نظامی اسرائیلی کشته شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.