یکی از سفرای سابق تشکیلات خودگردان علیه سفارتخانه‌های این نهاد افشاگری کرد و گفت سفارت‌های مذکور به محل جاسوسی از گروه‌های مقاومت تبدیل شده‌اند.

سفیر سابق تشکیلات خودگردان: سفارتخانه‌های تشکیلات خودگردان، کانون جاسوسی از مقاومت هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ربحی حلوم» سفیر سابق تشکیلات خودگردان در پنج کشور اعلام کرد نحوه کار سفارتخانه‌های تشکیلات خودگردان در کشورهای دیگر بر پایه هجمه به مقاومت و چگونگی منزوی کردن آن از محیط عربی‌اش است.

حلوم که پیش از این سفیر سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در آنکارا، جاکارتا، آمریکای لاتین، امارات و افغانستان بوده، به خبرگزاری «شهاب» گفت: سفارتخانه‌های تشکیلات خودگردان در خارج انعکاس از اتفاقات داخل (فلسطین) از جمله تقدیس هماهنگی امنیتی (میان تشکیلات و تل‌آویو) و فساد اداری و مالی است.

وی ادامه داد تعیین دیپلمات‌ها در سفارت‌های خارجی، بر اساس میزان نزدیکی آنها به مسئولان فتح و تشکیلات خودگردان و نیز منافع شخصی و حزبی انجام می‌شود.

حلوم که پیشتر عضو شورای انقلابی جنبش فتح و شورای ملی بوده، سپس چندین نمونه از فساد سفارت‌های تشکیلات خودگردان ارائه داد و گفت به عنوان مثال زمانی که سفیر ساف در آنکارا بوده یکی از محافظان امنیتی وی را به عنوان کنسول تعیین کرده‌اند؛ شخص مذکور فقط تا کلاس چهارم ابتدایی درس خوانده بوده و هیچ چیزی از دیپلماسی یا زبان خارجی نمی‌دانسته است.

وی افزود، تنها دلیل تعیین شخص مذکور این بوده که او یکی از نزدیکان «محمود الهباش» مشاور دینی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان بوده است.

حلوم در ادامه چند نمونه از فساد مالی افراد وابسته به تشکیلات خودگردان در سفارت‌ها را ذکر کرد و افزود: این سفارت‌ها، کانون جاسوسی از جنبش‌های مقاومت هستند و دستورات رسمی از تشکیلات خودگردان در این باره دریافت کرده‌اند.

اخیرا اختلافات تشکیلات خودگردان با جنبش حماس و به تبع آن با قطر بالا گرفته است تا جایی که نیروهای تشکیلات از گذرگاه غزه با مصر (رفح) خارج شدند و از سویی دیگر تل‌آویو اجازه تزریق پول قطر به حماس در غزه را نمی‌دهد. 

حماس همواره با هماهنگی امنیتی میان تشکیلات و رژیم صهیونیستی مخالف بوده و بارها خواستار لغو آن شده است اما عباس توجهی به این موضوع ندارد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.